رئیس دانشگاه مذاهب درگذشت مولانا صادق نقوی را تسلیت گفت

سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت مولانا سیدکلب صادق نقوی امام جمعه شهر لکنهو مولانا در هندوستان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

هو الحی الذی لایموت 

"العلماء باقون مابقی الدهر، أعیانهم مفقودة و أمثالهم فی القلوب موجودة"

رحلت عالم ربانى، مجاهد پارسا، واعظ متعظ، امام جمعه شهر لکنهو مولانا سید کلب صادق نقوی را خدمت رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام، مسلمانان هندوستان، خاندان فقاهت و اجتهاد آن مرحوم و به ویژه فرزندان بزرگوارش تسلیت عرض می‌کنم.

دکتر نقوی که معروف به صدر‌الأفاضل و ممتازالأفاضل و از چهره‌های برجسته شیعه و از خطبای مشهور هند بود، عمر با برکت خود را وقف خدمات علمی، فرهنگی، تبلیغی و دفاع از حقوق مسلمانان به عنوان نایب رئیس کمیته مسائل حقوقی مسلمانان هند کرد و با ساخت مجموعه‌هایی همچون مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی، باقیات صالحات و آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت که مرگ هم نمی‌تواند موجب فراموشی یاد و نام نیک او از حافظه‌ها گردد.

این داعی الی‌الله، استاد ولایی، اندشمند متواضع و متخلق که از سلسله‌ی جلیله‌ سادات بود، سالها افتخار عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، ارتباط با رهبر حکیم انقلاب و ارادت نسبت به امام خمینی را داشت و از باورمندان به تقریب مذاهب و وحدت اسلامی بود."طوبی له و حسن مآب"

از پروردگار غفور و رحیم، علو درجات و هم‌جواری با اجداد طاهرینش را مسئلت می نمائیم.

"إن المتقین فی جنات و نهر، فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر"