ایران، طلبکار توافق برجام است

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ایران خساراتی به را دلیل عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها و آمریکا در برجام متحمل شد، گفت: لازمه تحقق خواسته اروپایی‌ها برای بازگشت ایران به تعهدات، جبران خسارت گذشته و بازگشت آنها به تعهدات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به تکالیف خود در قالب برجام عمل نکردند و ایران در واکنش به نقض تعهد اروپایی‌ها و آمریکا درایفای تکالیف خود اقداماتی را در راستای کاهش تعهدات انجام داد. بنابراین هر زمان که تحریمها ی اعمال شده از طرف آمریکایی‌ها لغو  شود و اروپایی‌ها به تعهدات خود درقالب برجام بازگردند، ایران هم قطعا مشکلی برای بازگشت به تکالیف و تعهدات برجامی خود ندارد.

نماینده مردم نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس یازدهم تصریح کرد:  اروپایی‌ها توقع دارند که جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه آنها به تعهدات خود (رفع تحریم‌ها و جبران خسارتی که به ملت زدند) عمل کنند، به تعهدات برجامی برگردد. این خواسته محالی است.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خساراتی که به دلیل عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها و آمریکا متحمل شد را باید ابتدا و قبل از توقف کاهش تعهدات طلب کند. هر توافقی وقتی منعقد می‌شود، برای هر کدام از طرفین منافعی را ایجاد کرده است اما ما در قبال اقداماتی که انجام دادیم ازجمله محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و غنی سازی و تعطیلی راکتورها منافعی از برجام نصیبمان نشده است حتی در این زمینه متضرر هم شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر کسی در این معامله طلبکار باشد، جمهوری اسلامی  ایران است.