طرح ۲فوریتی مجلس برای احیاء صنعت هسته‌ای و ارتقاء توان بازدارندگی

 عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به خواست مردم و رهبری مبنی بر مجازات عاملان ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای، شهید فخری زاده اظهار کرد: دولت و شورای عالی امنیت ملی باید بدون مماشات، موضع‌گیری متقابل داشته باشند و اگر دولت هم بخواهد در این خصوص کوتاه بیاید مجلس پای انتقام سخت می‌ایستد.

وی  با اشاره به اینکه ترور شهید فخری زاده، آرزوی نتانیاهو از سال 2018 بوده ادانه داد: آنها مدعی هستند اطلاعات این دانشمند را از طریق آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به دست آورده‌اند و جالب است وقتی موساد تا نظنز و تهران تعرض می‌کند برخی آقایان در خواب  مذاکره با بایدن هستند و معلوم نیست چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا بیدار شوند.

وی در ادامه با گلایه از سیاست‌های منفعلانه و عقب‌نشینی‌های مکرر دولت غرب‌گرا توضیح داد: متاسفانه به واسطه این سیاستهای نادرست به جایی رسیده ایم که نه چرخ اقتصاد می‌چرخد نه چرخ صنعت هسته‌ای.

عسگری با اشاره به ‌تصویب ۲فوریت طرح اقدام راهبردی با ۲۳۲رأی در ‎مجلس تأکید کرد: این طرح در پی احیاء توان هسته‌ای و ارتقاء توان بازدارندگی کشور است، همچنین مطابق این طرح، اجرای پروتکل الحاقی بدون انجام تعهدات طرفهای مقابل در خصوص رفع تحریمهای بانکی و نفتی، متوقف می‌شود. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس این طرح را  گام مهمی برای توقف روند وادادگی و تولید قدرت در کشور دانست و گفت:

بررسی و تصویت این طرح که در واقع زمینه‌ساز احیاء صنعت هسته‌ای کشور است دستور کار جلسه فوق‌العاده ۳شنبه همین هفته خواهد بود. 

عسگری با تأکید بر اینکه دولت نباید به طمع مذاکرات تجربه شده، درپاسخ مناسب و متقابل به دشمن تعلل کند، اضافه کرد: بدیهی است وقتی خود را در موضع ضعف قرار دهیم و طرف مقابل به این باور برسد که اقدامات خرابکارانه و ناجوانمردانه‌اش هزینه‌ی چندانی ندارد، همین خصم زبون، گستاخ‌تر خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به توانمندی‌های دفاعی و منطقه‌ای ایران گفت: دولت نباید با تمام توانمندی‌ها، نفوذ منطقه‌ای، قدرت نظامی و امنیتی‌ای که در اختیار داریم به دلیل تعلل و ترس و طمع ، در دفاع از سرمایه‌های ارزشمند کشور کوتاهی کند.

این مسئول  تاکید کرد: مردم ما نشان داده‌اند که پیرو اسطوره‌ی بین المللی مقاومت شهید سلیمانی هستند نه تابع  جریان غرب‌گرایی که جایگاه برجسته‌ی شهیدحسن فخری زاده در صنعت هسته‌ای و موشکی را کتمان می‌کند تا حاضر به موضع‌گیری متقابل نشود.