راه شهید محسن فخری زاده ادامه دارد

حسین نوش آبادی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، محسن فخری زاده در گفت و گو با افکارنیوز گفت: ترور دکتر فخری زاده که از جمله دانشمندان ممتاز هسته ای و دفاعی کشورمان بودند بسیار اتفاق تلخ و ناگواری بوده است. مبرهن است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت های علمی فناوری هسته‌ای و دفاعی ما به شدت ناراحت و عصبانی هستند و خشمی که آن‌ها از این موفقیت ها و دستاوردهای هسته‌ای و موشکی نوین ما دارند باعث شده که خودشان دست به کار و مانع از پیشرفت علمی کشورمان شوند.

وی افزود: جلوگیری از راه علمی در کشور ما یک تصور واهی است. زیرا به لحاظ علمی و پژوهشی چهره‌ای بسیار ارزشمندی داریم. متاسفانه شهادت دکتر فخری زاده برای ما خسارت است اما با این حال راهشان ادامه دارد و چهره های دیگر جایگزینشان خواهند شد. درشرایط فعلی که دشمنان ما صف کشیده اند تا کشورمان را زمین بزنند، باید با قدرت و عزت این راه را ادامه دهیم.

حسین نوش آبادی تاکید کرد :اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات دانشمندان و متخصصان ما در حوزه دفاعی علمی و هسته‌ای را تضعیف کند و قطعا چنین نخواهد بود. ترور دانشمندان هسته‌ای ما در سال گذشته نیز به این راه خدشه ای وارد نکرد.

*پیش بینی خروج ایران از پروتکل الحاقی در طرح دوفوریتی مجلس

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: در حال حاضر دوفوریتی طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها صویب شد و در دستور کار قرار خواهد گرفت. گزارش شب گذشته کمیسیون هم امروز به صحن علنی ارائه شد. این طرح قبلا یک فوریتش تصویب شده بود اما باتوجه به شرایط حساس کنونی به دو فوریت تبدیل شد و نحوه راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم ها مشخص گردید.

بندهای مهم این طرح مربوط به پیش‌بینی خروج از پروتکل الحاقی است که اگر کشورهای مورد توافق در برجام به تعهدات خود عمل نکنند ایران به تدریج تعهدات خود را کاهش و در نهایت از پروتکل الحاقی به خارج می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم بیان داشت: پیش بینی می کنم که این طرح روز سه شنبه به صورت نهایی تصویب می شود. این یک طرح عملی و گام نظارتی از سوی مجلس است و دولت باید طبق آن عمل کند. مذاکرات مربوط به آن نیز چندین هفته است که در کمیسیون مطرح شده و تنها دیشب بررسی نشده است. در جلسه امروز ساعت ۶ صبح کمیسیون هم در مورد آن صحبت شد و هشت صبح بحث های گذشته با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران و مسئولان اجرایی کشور مورد بحث ادامه یافت.