کاهش دسترسی‌های آژانس به مراکز هسته‌ای با توقف اجرای پروتکل الحاقی

 سید محمد مولوی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در صحن علنی مجلس، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها موافق بودند و البته با رای بالایی هم مصوب شد و قطعا چنین مصوبه ای باعث می‌شود تا دشمنان کشورمان از زیاده خواهی های خود دست بردارند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ، آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی‌ها و بازرسی‌های وسیعی را از مراکز هسته ای داشتند و ما با این مصوبه، توقف اجرای پروتکل الحاقی را در دستور کار قرار خواهیم داد و چنین اقدامی، بازرسی های آژانس را محدود خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در این چند سال اخیر وقت خود را صرف منعقد کردن معاهده برجام کرد و در این زمینه نیز همگان شاهد بودند که به هیچ دستاوردی نرسیدیم و در جاهایی حتی دشمن گستاخ و اعمال تحریم‌ها را تشدید کردند.

مولوی اظهار کرد: منفعلانه بودن دولتمردان باعث شده تا آژانس به مراکز ما دستیابی بیش از حد داشته باشد و از این طریق نیز به اطلاعات هسته ای و دانشمندان کشورمان دست پیدا کنند و همین اقدام باعث شده تا چنین ترور ناجوانمردانه‌ای صورت بگیرد.