پیام هسته ای ایران به غرب؛ پایان جاده یک طرفه

 این طرح به دنبال ترور جنایتکارانه و بزدلانه شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران تصویب شد به گونه ای که تهران عوامل این جنایت تهدید به مجازات و تاکید کرد موضوع در حال پیگیری است.

گفتنی است کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم های ایران پس از پایبندی چندین ساله ایران به تعهدات یک جانبه خود در توافق هسته ای علیرغم شانه خالی کردن غربی ها از اجرای تعهداتشان تصویب شد که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران روز سه شنبه با اشاره به آن بر ادامه مسیرکنونی تا پایبندی غربی ها به تعهداتشان تاکید کرد.

پیروزی خون بر شمشیر کور اقدامات تروریستی

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران؛ پیروزی خون بر شمشیر تروریسم کورغرب را اثبات می کند و تاکید دارد که تروریسم بین المللی امریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی تواند تحت هیچ شرایطی ایران را از برنامه هسته ای و و توسعه و تکاملش که خواب را بر استکبار جهانی حرام کرده، منصرف کند و تصمیم ایران بر ادامه حرکت یک جانبه؛ ضربه کاری برای کسانی بود که بر سیاست ترور و سلطه جویی و تروریسم و جنایت و کشتار تکیه کرده اند .

اظهارات بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در همین راستا بود و مانند اعتراف اروپایی ها به این مساله بود که سیاست ابلهانه ترور نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند و ترور شهید محسن فخری زاده را اقدامی جنایتکارانه توصیف و اعتراف کرد غرب نخواهد توانست ایران را با کشتن کارشناسان و دانشمندان هسته ایش از تبدیل شدن به کشوری هسته ای بازدارد.

شرایط ایران:

بورل از سوی دیگر اشاره کرد برخی نمی خواهند توافق هسته ای احیا شود و وی علیرغم خروج امریکا از آن،با جدیت برای حفظ آن تلاش کرده است.

وی بار دیگر از آرزوهای خود مبنی بر تلاش برای جلوگیری از تبدیل ایران به قدرتی هسته ای خبر داد در حالی که همه دنیا می داند ایران با گرایش های نادرست برای تسلیحات هسته ای غیر اخلاقی دور از اصول فکری درست و اعتقادات انسانی مخالف است.

اما آرزوهای بورل و افراد مشابه وی با گرایشات آشوب طلبانه امریکا و دست پروده اش اسرائیل که با زور در منطقه کاشته شده در تضاد است، از اینرو مجلس ایران تصمیم به پایان این جاده یک طرفه گرفت و وفاداری غرب به تعهداتش در توافق هسته ای را یکی از شرایط مذاکره عنوان کرد

توصیه های پارلمان به دولت و پیامش به دشمنان

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها؛ به طرف‌های برجامی یک ماه فرصت داده می‌شود تا تحریم‌های بانکی و نفتی ایران را به طور کامل برطرف کنند و در صورت عدم تحقق این موضوع دولت موظف است یک ماه پس از تصویب این قانون اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و کلیه نظارت‌های فراتر از پادمان نیز متوقف می‌شود. ولت باید ظرف یک ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند

محمد باقر قالیباف رئیس پارلمان ایران در اظهارات روز سه شنبه خود پس از تصویب کلیات طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: مجلس با تصویب این طرح این پیام را به دشمنان ایران اسلامی رسانده که بازی یک طرفه پایان یافته است.

به این معنا که ایران با دانشمندان وجگر گوشه هایش نیازی به غرب ندارد و افتخار می کند که علوم هسته ای خود را بدون کمک دیگران توسعه داده بدون توجه به تهدیدات و تروریسم و سلطه جویی کسانی که در صدد انحصاری کردن علوم هسته ای برای خود هستند تا سایر کشورها را از توسعه علوم هسته ای عقب نگاه دارند، آماده ادامه مسیری است که آغاز کرده است.

قدرت ایران به فرزندانش است

در پاسخ به کسانی که درباره قدرت موفقیت ایران در ادامه راه به ویژه هسته ای پس از تصویب طرح مجلس سوالاتی دارند باید بگوییم ایران طی 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی رسیده است به گونه ای که 90 درصد از نیازهای دفاعی و 97 درصد از داروهای محلی را تولید می کند و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند گندم به خودکفایی رسیده و زمان آن رسیده که با سران کشورهای هسته ای رو در رو مذاکره کند.

اراده ای محکم که محال را نمی شناسد

ایران در سایه تحریم های ظالمانه همه این دستاوردهای درخشان را محقق کرده و طی 4 سال اخیر بدان شتاب داده اما کارشناسان ایرانی و نیروهای متخصص در زمینه های مختلف تصمیم دارند در زمینه های مختلف علمی، دفاعی و اقتصادی پیشرفت کنند معادله ای که هنوز امریکا و دست پرورده اش اسرائیل و مزدورانش در منطقه نمی فهمند و نخواهند فهمید هر اندازه که امریکا فشارهایش را علیه ایران افزایش دهد ملت ایران را به یافتن جایگزین هایی برای عبور از این فشارها تشویق می کند. عاقبت نیک مخصوص پرهیزکاران است .