موساد از سال ۱۹۹۳ فخری زاده را تحت نظر داشت

 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش کرد دستگاه اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» از سال ۱۹۹۳ فعالیت‌های دانشمند هسته‌ای ایران «محسن فخری زاده » را که هفته پیش ترور شد، در زیر نظر داشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت، روز گذشته در مقاله‌ای به قلم «رونن برگمن» تحلیلگر برجسته امور نظامی- امنیتی اسرائیل با اعلام این مطلب نوشت: برنامه هسته‌ای ایران در آن سال‌ها گام‌های نخست خود را می‌پیمود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تل آویو توانست اطلاعات مهمی را از این دانشمند فیزیک (شهید فخری زاده)، پروژه هسته‌ای ایران و رابطه آن با «عبدالقدیر خان» پدر بمب هسته‌ای پاکستان به دست آورد.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شد: این اطلاعات شامل نوار‌هایی با صدای [شهید]فخری زاده بود که در خصوص ساخت پنج کلاهک هسته‌ای صحبت می‌کرد؛ همچنانکه اسنادی با دست خط وی بود.

در ادامه این گزارش روزنامه صهیونیستی آمده است: ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل در سال ۲۰۰۸ این نوار را برای جرج بوش پسر، رئیس جمهور اسبق آمریکا پخش کرد تا وی را قانع کند که ضرورت دارد فشار‌ها بر تهران در خصوص برنامه هسته‌ای اش افزایش یابد و همین مسأله سبب تغییر موضع آمریکا و ایجاد زمینه همکاری واشنگتن- تل آویو برای مقابله با پروژه هسته‌ای ایران شد.

در ادامه ادعای این روزنامه آمده است: صحبت‌ها در این خصوص میان اولمرت و بوش پسر، در آوریل ۲۰۰۸ در دفتر نخست وزیر اسرائیل در قدس غربی انجام پذیرفت. در آن دیدار، اولمرت صدای فردی را که به فارسی صحبت می‌کرد، برای بوش گذاشت و خطاب به وی گفت فردی که در اینجا در حال صحبت کردن است، محسن فخری زاده، رئیس برنامه آماد است.

رونن برگمن، تحلیلگر ارشد اطلاعاتی اسرائیل می‌نویسد: فخری زاده در رأس برنامه هسته‌ای ایران انتخاب شد؛ چرا که دانشمندی واجد شرایط در رشته خود بود. او فردی مناسب در جایگاهی مناسب در رأس برنامه هسته‌ای ایران بود.

گفتنی است روز گذشته نیز الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در سخنانی، به نقش این رژیم در ترور شهید فخری زاده اعتراف کرد.

او در سخنانی مدعی شد: ما فخری زاده را شناسایی کردیم و او را تحت تعقیب قرار دادیم و متوجه شدیم او در پروژه‌ای فعالیت می‌کند که خاورمیانه و تمامی جهان را به خطر می‌اندازد.

او همچنین در ادبیات تهدید آمیز گفت: معتقدم دانشمندان اتمی ایران خواب راحتی نخواهند داشت. آن‌ها می‌دانند آنچه این هفته به وقوع پیوست، می‌تواند برای تک تک آن‌ها رخ دهد.

گفتنی است عناصر تروریستی عصر جمعه هفتم آذرماه سال جاری با کمین در مسیر خودروی حامل شهید «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.