افزایش حملات سایبری به امارات پس از عادی سازی روابط

 رئیس امنیت سایبری امارات متحده عربی در سخنانی گفت حملات سایبری به این کشور پس از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

«محمد حمد الکویتی» رئیس بخش امنیت سایبری امارات امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای در یک کنفرانس در دبی گفت: به طور مثال در پی عادی سازی روابط با اسرائیل، حملات شدیدی از سوی فعالان دیگر علیه امارات به انجام رسیده است.

او در ادامه اعلام کرد بخش مالی در این حملات هدف گرفته؛ اما به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد. همچنین رئیس بخش امنیت سایبری امارات مشخص نکرد آیا این حملات موفقیت آمیز بوده است و یا اینکه چه کسی در پشت این حملات قرار دارد.

او در ادامه در این کنفرانس اعلام کرد شماری از حملات سایبری در امارات به شکلی شدید پس از آغاز همه گیری کرونا افزایش یافته است.

رئیس بخش امنیت سایبری امارات سپس بدون ارائه شواهدی در سخنانی مدعی شد: به طور سنتی بسیاری از حملات در منطقه از سمت ایران انجام می‌شود.

ادعای این مقام اماراتی در حالی انجام می‌شود که به نوشته خبرگزاری رویتر، ایران خود نیز گفته است قربانی حملات سایبری و حملات هکری بوده است.

گفتنی است امارات متحده عربی در ماه سپتامبر، توافقنامه صلحی را با رژیم صهیونیستی به امضا رساندند.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و پس از آن سودان روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. اقدامی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.