کاهش سابقه مدیریت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

 علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 25 آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: طرح حاضر از جمله طرح‌های مرتبط با اصلاح قانون انتخابات است که چندین مسئله از چالش‌ها و مسائل ناظر به قانون انتخابات ریاست جمهوری در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح مواد ۳۵، ۳۷، ۵۵، ۵۶، ۵۷ و ۵۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته و سه محور اساسی شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، نحوه ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و بررسی تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان دنبال شده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در بررسی شور دوم این طرح در کمیسیون این کمیسیون از جمله شرایط عمومی داوطلبان که مورد اصلاح قرار گرفت بحث سن بود؛ بر همین اساس حداقل ۴۰ و حداکثر ۷۰ سال در هنگام ثبت نام در نظر گرفته شد. همچنین در بحث مدرک تحصیلی نیز داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: سابقه تصدی مناصب دیده شده از ۸ سال به ۶ سال کاهش یافت.

حدادی گفت: استانداران و شهرداران شهرهای دارای بالای دو میلیون نفر جمعیت و مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در شروط سابقه لحاظ شد.