فروش اوراق در سال 1400 به نصف کاهش می‌یابد

 رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: در این جلسه پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به دفاع از لایحه بودجه سال 1400 پرداخت.

وی افزود: معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که در لایحه بودجه 1400 فروش اوراق حدودا به نصف کاهش یافته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: پورمحمدی گفت که اوراقی که در سال‌های پیش فروخته شده در زمان مقرر اصل و سود آنها پرداخت شده و هیچ تأخیری در این زمینه نداشته‌ایم.

زارع خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس به بررسی نقاط ضعف و قوت لایحه بودجه پرداخت.

وی افزود: نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد که در بخش درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سال 1400 بیش‌برآوردی صورت پذیرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین افزود که بخش‌های مربوط به درآمدهای نفتی، گمرکات، بحث ارز و... در لایحه بودجه 1400 نیاز به اصلاحات جدی و اساسی دارد.

زارع خاطرنشان کرد: در جلسه عصر کمیسیون که ساعت 13:30 دقیقه برگزار می‌شود، دیوان محاسبات و اتاق‌های بازرگانی، تعاون، صنعت، کشاورزی و اصناف توضیحات و نقطه نظرات خود را در باره لایحه بودجه 1400 مطرح خواهند کرد.

وی افزود: در ادامه 4 نماینده به عنوان مخالف و 4 نماینده به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه مطالب خود را مطرح خواهند کرد و در پایان محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به ابهامات و سوالات نمایندگان در باره لایحه بودجه سال 1400 پاسخ خواهد داد.