کسری 400 هزارمیلیارتومان دربودجه با وجود ایجاد تغییرات احتمالی ازسوی دولت

وحیدجلال زاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز بیان داشت: در خصوص لایحه بودجه سال آتی در جلسه کمیسیون تلفیق در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1400 گفتم که این لایحه، توهمی و غیر واقعی است و بدون در نظر گرفتن متغیرهای اقتصادی تنظیم شده است. منابع درآمدی احصاشده در این لایحه بودجه، احتمالی است در حالیکه هزینه ها و مصارف بودجه قطعی است.

وی افزود: نمایندگان موافق تایید کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نیز مشروط بر تغییراتی که دولت اعمال کند، موافق کلیات بودجه هستند. اما اکثر نمایندگان معتقدند با رد کلیات لایحه بودجه در مجلس، دولت باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری موظف به اصلاح لایحه اقدام کند.

*خطر رشد 60 درصدی اعتبارات هزینه ای نسبت به سال گذشته و تراز عملیاتی منفی 40 درصدی بودجه 1400!

جلال زاده تاکید کرد : رشد 60 درصدی اعتبارات هزینه ای لایحه بودجه 1400  نسبت به سال قبل و تراز عملیاتی منفی 40 درصدی آن برای اقتصاد کشور خطرناک است.

نماینده مردم ارومیه درمجلس اظهار داشت: دولت با ارائه لایحه بودجه، مجلس شورای اسلامی را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و افزایش هزینه ها و کسری بودجه بدعت خطرناکی در بودجه ریزی کشور برای سال های آینده گذاشته خواهدشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم گفت: حتی در صورت ایجاد تغییرات احتمالی دولت در لایحه بودجه چیزی حدود 400  هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

جلال زاده معتقد است که لایحه بودجه 1400 ماهیت انتخاباتی دارد، معطوف به انتخابات آینده و انتحاری است، این لایحه بودجه مقدمه اقتصادی پروژه سیاسی دوگانه مذاکره_معیشت  از یک سو و مقاومت_تسلیم از سوی دیگر است.

وی ادامه داد: وابستگی بودجه سال آتی به نفت افزایش یافته و همین امر خلاف اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و در مغایرت با منویات مقام معظم رهبری و  مصالح کشور است .

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآورشد : دولت از چند ماه پیش با آغاز تزریق پول و منابع به تعهداتی که باید با شیب ملایم و بصورت چند ساله اجرایی می کرد، بار سنگینی را بر دوش لایحه بودجه 1400 گذاشته است. این لایحه هیچ تاثیر مثبتی بر اقتصاد کلان کشور نخواهد داشت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه درانتها اظهار داشت: نمایندگان مجلس در جلسه امروز منتظر نامه رییس جمهور و تغییرات احتمالی لایحه بودجه 1400 برای رای گیری هستند .