خبرنگار الجزیره: دستاورد دانشمندان ایرانی با وجود تحریم‌ها سزاوار احترام است

 خبرنگار الجزیره انگلیسی با اشاره به آغاز آزمایش واکسن کرونای ایرانی گفت که دستاورد دانشمندان ایرانی با وجود تحریمها و فشارها سزاوار احترام است.

 وی در این پیام توییتری نوشت: «احترام به دانشمندان ایرانی که با وجود تحریم‌ها و فشارها قادر به آغاز آزمایش‌های انسانی واکسن کویید-19 خود هستند.»

خبرنگار الجزیره انگلیسی در ادامه نوشت: «تنها چند کشور در سراسر جهان به چنین مرحله‌ای رسیدند. مهم نیست که آنها موفق شوند یا شکست بخورند، این شهامت ادامه دادن است که مهم است.»

 اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا صبح روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تیم تحقیقاتی این واکسن انجام شد.

«سعید نمکی» ویر بهداشت ایران در مراسم تزریق واکسن کرونای ایرانی گفت: بنده این افتخار را داشتم که به عنوان یک ایمونولوژیست، سال‌ ها در زمینه ارتقای واکسن ‌سازی این کشور خدمت کنم. ما ۱۰۰ سال است که در منطقه واکسن ساز هستیم. کسانی که فکر می ‌کنند، اولین بار است که داریم واکسنی را تزریق می‌ کنیم، بسیار در اشتباه هستند. در سال ۱۲۹۹ انستیتو پاستور و در سال ۱۳۰۳ انستیتو رازی را داشتیم، تمام مردم دوران زندگی‌ شان را با واکسن‌ های ایرانی آغاز کردند. ما اولین واکسن ‌ساز آسیا بودیم و ما بودیم که به بسیاری از کشورهای دنیا و منطقه واکسن صادر می‌کردیم.