تشکیل پرونده برای واردات بنزین بی‌کیفیت در کمیسیون اصل ۹۰

 حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد آلودگی هوا و طرز عملکرد دستگاه‌ها شکایتی  به این کمیسیون نرسیده است، گفت: افرادی که زمانی صدایشان نسبت به آلودگی هوا بلند بود، امروز باید پاسخ دهند.

او افزود: روزی پرچم این موضوع دست تیم دولت و افرادی مانند خانم ابتکار و آقای زنگنه وزیر نفت بود که در رسانه‌ها مطرح کردند بنزین تولید داخل  سرطان‌زاست و نباید مصرف شود، به همین بهانه تولید آن متوقف و موج واردات بنزین بی‌کیفیت را آغاز کردند و در برهه‌‌ای، خسارت‌هایی به کشور وارد شد؛ به همین جهت پرونده‌ای در کمسیون اصل ۹۰ پرونده‌ای برای پیگیری و جمع‌آوری مستندات باز کرده‌‎ایم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس ادامه داد: از زمان قطع تولید بنزین داخلی تا تولید دوباره آن، یک فاصله ایجاد شد که از نظر درآمدی به دلیل واردات بنزین، کشور خسارت دید. چه کسانی باید درباره این خسارات جواب دهند؟ 

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار کرد: امروز آن افراد باید پاسخ دهند که چطور می‌شود همین بنزین تا چند سال پیش سرطان‌زا بوده است، اما حالا خودشان به مردم می‌دهند و آلودگی ندارد؟ همه دستگاه‌های تبلیغاتی را از پرداختن به مسئله منع می‌کنند و یک بایکوت خبری درباره بنزین‌های تولیدی ایجاد کرده‌اند. این یک بام و دو هوا نشان از نفاق و برخورد سیاسی نسبت به مسائل و مشکلات مردم دارد.

 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهایی مانند شهرداری‌ها، محیط زیست و بهداشت‌و‌درمان در رسیدگی به موضوع آلودگی هوا وظایفی دارند که از آن تغافل می‌کنند و همه مسائل ر ا به کرونا ربط می‌دهند. اگرچه کرونا تلفاتی را از کشور گرفته است، اما معنا ندارد نسبت به اتفاقات دیگر بی‌تفاوت و غافل باشیم.

او گفت: مجلس در این موضوع وظیفه نظارتی دارد و باید از دستگاه‌ها گزارش بخواهد.