اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره نشست عصر امروز

 رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز عصر خود به دولت اجازه دادند تا برای اجرای پروژه راه‌های بزرگ راه‌آهن نیروگاه و امثال آن تا سقف ۳۰ میلیارد دلار از فاینانس خارجی استفاده کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه به دولت اجازه داده شد تا ۱۵ درصد سهم خود را از محل صندوق توسعه ملی برداشت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: اعضای کمیسیون همچنین در این جلسه شرایط خریداران شرکت‌های دولتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند را نیز مشخص کردند.

زارع خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه امروز شرکت‌های دولتی باید از اهلیت لازم در هر حوزه از نظر حرفه‌ای همچنین فنی و مالی برخوردار باشند و هیچگونه بدهی به سیستم بانکی نداشته باشند.

وی افزود: در این جلسه برای دولت در سال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی درآمد پیش بینی شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند تا علاوه بر این ۹۰ هزار میلیارد تومان دولت هزار میلیارد تومان دیگر از  فروش اموال و دارایی‌های خود  درآمد کسب کند و آن را برای بازسازی و نوسازی شرکت‌های تعاونی و تقویت صندوق تعاون هزینه کند.

مصوبات فوق پس از رأی‌گیری در صحن علنی و تصویب آن توسط نمایندگان برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و پس از تایید این مصوبات از سوی شورای نگهبان به عنوان قانون ابلاغ و لازم الاجرا خواهد بود