درخواست ترامپ از مقامات جورجیا برای تقلب در انتخابات

​روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که «دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی خود با مقامات ایالت جورجیا و تحت فشار قرار دادن آنها برای تغییر ‌نتیجه انتخابات با نفع خود احتمالا هر دوی قوانین ایالتی و فدرال را نقض کرده است.

در این گفت‌وگوی تلفنی که روزنامه واشنگتن بخشهایی از آن را منتشر کرده است ترامپ از «برد رافنسپرگرم وزیر داخلی جورجیا می‌خواهد که برایش 11780 رای جور کند تا برنده آرای این ایالت شود!

براساس این گزارش، ناظران سیاسی آمریکایی می‌گویند که درخواست خاص ترامپ برای پیدا کردن تعداد معینی رای برای غلبه بر جو بایدن و ارجاع مبهم وی به مقامات ایالت جورجیا و وکلای آنها که ممکن است با مسئولیت کیفری مواجه شوند می‌تواند نقض عمدی قوانین برای تقلب در انتخابات باشد.

قانون ایالتی جورجیا دارای دو ماده است که درخواست تقلب در انتخابات و توطئه برای ارتکاب تقلب در انتخابات را جرم تلقی می‌کند.

قوانین فدرال نیز خریداری، تبانی و دستکاری در آرا برای جعل و تقلب را جرم و شخص شناخته شده در این روند را مورد مجازات قرار می‌دهد.

هرگونه نقض قوانین ایالتی نیز نمی‌تواند از طرف رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور مورد عفو قرار بگیرد.

«آنتونی مایکل کریس» استاد دانشگاه حقوق جورجیا می‌گوید، طبق قوانین ایالتی، هرکسی که درخواست کند، دستور دهد یا تشویق کند که کسی در انتخابات تقلب کند مقصر تقلب در انتخابات است و مجازات می‌شود. 

در عین حال شبکه الجزیره گزارش داد که مقامات جمهوریخواه ایالت جورجیا می‌گویند که دونالد ترامپ به خاطر درز تماس تلفنی محرمانه برای وزیر داخلی جورجیا دو پرونده تشکیل داده است.

روزنامه واشنگتن پست شب گذشته به یک مکالمه ضبط شده از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دست یافته که در آن ترامپ از برد رافنسپرگر وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه از این مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به بازشماری آرا پرداخته و 11 هزار و 780 رای به نفعش پیدا کند تا وی در این ایالت کلیدی پیروز شود.

ترامپ در این مکالمه تلفنی مدعی شده که وی اساسا با اختلاف 500 هزار رای در این ایالت کلیدی در برابر «جو بایدن»  پیروز شده است.

در بخش دیگری از این مکالمه ضبط شده، مقام‌های ایالتی و هم‌حزبی‌های ترامپ چند بار به ترامپ می‌گویند که وی در حال ارائه اطلاعات غلط درباره انتخابات در این ایالت بوده و ادعاهای وی درباره دستگاه‌های رای‌گیری را رد می‌کنند.