واکنش روسیه به غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران

 میخائیل اولیانوف ، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، به تصمیم ایران برای غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.

 او در پیامی در واکنش به اظهارات سفیر سابق فرانسه در آمریکا درباره تصمیم ایران برای غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، نوشت: بله ما باید انتظار چیز مشابهی را به ویژه باتوجه به قانون تازه تصویب شده در مجلس شورای اسلامی ایران داشته باشیم. تنها سوال مطرح این است که آیا این اقدام تهران در زمان درستی صورت می‌گیرد؟

ژرار آرو سفیر سابق فرانسه در آمریکا، در واکنش به خبر آسوشیتدپرس درباره تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد خلوص در تاسیسات فرودو در توئیت خود آورده است: در یک رویارویی، شما باید همیشه به واکنش طرف مقابل دربرابر اقدام تان فکر کنید. سیاست خارجی یک بازی شطرنج است. زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد احتمالا این نتیجه را پیش بینی کرده بود. من فقط از این متعجب شدم که ایرانی‌ها این مدت طولانی منتظر ماندند.

برخی رسانه‌ها مدعی هستند قابلیت‌های هسته‌ای ایران در دوره ترامپ افزایش یافت و زمان گریز به بمب هسته‌ای را کاهش داده است. این تهدیدی است که به سبب تصمیم غیرمسئولانه ترامپ مبنی بر خروج یکجانبه از توافق ایران دوباره ظاهر شد. ایران اجرای پادمان‌های توافق هسته‌ای را کنار گذاشته و اخیراً اعلام کرد غنی سازی اورانیوم را به ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.