دلنوشته فاطمه مغنیه برای شهید سردار سلیمانی

روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با عنوان «از فاطمه عماد مغنیه به قاسم سلیمانی : مردی خارج از این زمانه» دلنوشته‌ای از فاطمه مغنیه، دختر شهید عماد مغنیه، فرمانده ارشد حزب الله لبنان منتشر کرد.

فاطمه مغنیه خطاب به حاج قاسم نوشته است: «دخترت زینب چند ماه پس از شهادت شما از من پرسید که کدام جدایی و فراق برای شما سخت‌تر بود؟ من کمی گیج شدم که بگویم جدایی پدرم عماد یا برادرم جهاد یا دایی مصطفی یا شما. گفتم شما (حاج قاسم).»

او افزود: دختر شهید سلیمانی تعجب کرد و از من دلیلش را پرسید. دلیل این است حاج قاسم برای من به تمام معنا پدری کرد در حالی که من شاهد بوده ام که رزمندگان وقت ندارند که به وظایف پدری خود برسند. من همواره جوانی ام را در حال انتظار سپری کردم. همواره منتظر بودم که پدرم یا از جلسه بازگردد یا اینکه منتظر پایان جنگ یا پایان آماده باش بودم یا منتظر وقتی بودم که متعلق به خودش یا من نبود بلکه همواره متعلق به امت اسلامی بود.

دختر شهید مغنیه نوشت: اما شما‌ ای حاج قاسم اندکی از وقت گرانبها و مقدس قهرمانان را به من دادی و آنچه عماد مغنیه نتوانسته بود یا عمرش کفاف نداده بود که از پدری به من دهد، به من دادی و در حق من پدری کردی. آنچه از پدرم نخواستم یا نتواستم به او بگویم از شما خواستم و به شما گفتم. شما هنگامی که انتظارش را داشتم یا نداشتم، حضور داشتی. اینکه شما به عنوان فرمانده قاسم سلیمانی در سالگرد شهادت عماد به منزل ما بیایی و جویای احوال ما شوی، عادی است، اما این انتظار که هرگاه به لبنان می‌آیی به منزل ما هم سری بزنی یا هنگامی که بیماری می‌شویم در بیمارستان به عیادت ما بیایی، عادی نبود.

فاطمه مغنیه در ادامه خطاب به حاج قاسم آورده است: من هرگز از شما نمی‌پرسم که چگونه برای جهاد و یاری مظلوم و جنگ‌هایی که عامل تقویت و یاری ما شد وقت پیدا کردی؛ اما می‌پرسم که چگونه وقت برای جواب دادن همیشگی به تماس من و قرار دادن وقت گرانبهایت برای من را داشتی و این وقت را با عنوان «سلام عمو حال دختر ما چطور است؟» در اختیار من گذاشتی؟

او افزود: می‌دانم خیلی‌ها آرزو می‌کنند آن‌ها جای من باشند. امروز، با این حال، من به شما می‌گویم که از دست دادن شخصی مانند قاسم سلیمانی سخت‌ترین چیزی است که هر کسی می‌تواند پشت سر بگذارد، شاید مانند خارج شدن روح از بدن است. خداوند به قلب شما‌ ای زینب، نرگس و فاطمه، خانواده دوم من، کمک کند. در تحقق عشق، محبت، انسانیت، مردانگی، دلاوری، پیروزی، زیبایی، دین و همه معانی و ارزش‌های محمدی که پدر شما در عمل ثابت کرده است من چه به شما هدیه کنم.

دختر شهید عماد مغنیه در پایان نوشت: ایمان دارم که امثال حاج قاسم خود زمان شهادت و مرگ را انتخاب می‌کنند. من با عبارت سالی که گذشت نامه ام را به پایان نمی‌رسانم، زیرا سال و زمان برای شما مفهوم پیدا نمی‌کند و شما مردی خارج از زمان هستی.

الاخبار در ادامه آورده است: در روز ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ فاطمه مغنیه احساس خود را هنگام رهسپار شدن با حاج قاسم سلیمانی به شهر مقدس مشهد ایران و پس از پایان مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه در تهران نوشت: اینکه بدون هماهنگی قبلی زیارت سرور و مولای ما علی بن موسی الرضا (ع) به همراه یکی از اولیا و سرباز وفادار به رهبر سید علی خامنه‌ای (دام ظله) روزی ما شد. لحظه‌ای که قابل وصف نیست و آروز می‌کنی که به اندازه یک عمر طولانی شود. هواپیما میان زمین و آسمان با مخلص‌ترین مردمان در روی زمین و در دهمین سالگرد شهادت پدرم معلق است.

از فاطمه مغنیه به قاسم سلیمانی مردی خارج از این زمانه

به نوشته الاخبار، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این دلنوشته فاطمه مغنیه جواب داد و نوشت: باسمه تعالی دختر عزیزم فاطمه، دوستدار شما و خانواده شما به ویژه دوست و عزیزم «سامر» هستم. دخترم فاطمه! از این راه خارج نشوید که راه اولیا و راه بهشت است. این راه شما را به بهشت رضوان می‌رساند. نیازمند دعا شما هستم. پدرتان قاسم. هواپیمای مسیر مشهد.