زارع: هزینه خروج ورزشکاران تیم ملی تصاعدی افزایش نمی‌یابد

  رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در حاشیه برگزاری این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون در راستای حوزه مالیات و حمایت از اقشار محروم تولیدکنندگان و کارآفرینان تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات محصولات آرایشی ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی در نظر گرفته شد که این مبلغ برای درمان بیماری‌های خاص و خرید اعضای مصنوعی، حلزون شنوایی، درمان اوتیسم و... اختصاص می‌یابد.

زارع گفت: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پزشکان مکلف به پرداخت ۱۰ درصد مالیات شدند که البته شامل حقوق و کارانه نیست.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف هستند اطلاعات مالی و اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی را که مالیات هایشان معوق است و تا پایان سال ۹۹ آن را پرداخت نکردند،  در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند و ۳۰٪ مطالبات معوقات مالیاتی را از این افراد کسر کنند و  اگر انجام ندهند بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲٪ و بیمه‌ها ۵٪ جریمه خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین مقرر شد که از زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال مالیات اخذ شود و زائران اربعین از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا  ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف هستند، همچنین ورزشکاران تیم ملی در هر مرحله خروج مبنای هزینه خروج اول است و تصاعدی افزایش نمی‌یابد.

وی گفت: مصوبه دیگر کمیسیون قانون مالیات بر ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شد.

زارع تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور برای سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مکلف شد تا واحد‌های مسکونی و خالی از سکنه را به منظور دریافت مالیات از کسانی که چند خانه دارند شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: همچنین تمام مشاغل موظف به نصب پایانه فروشگاهی شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون مبنی بر اخذ ۱۰ ریال مالیات برای هر پیامک گفت: مبالغ دریافتی صرف حمایت از معلولان و کودکان کار خواهد شد که همچنین مقرر شد از اپراتور‌های تلفن همراه نیز مبلغ دو هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده و برای کار‌های فرهنگی و مناطق محروم در حوزه مخابراتی از قبیل اینترنت هزینه شود.