وزارت صمت آمایش سرزمینی را در ایجاد زنجیره فولاد لحاظ کند

محمدباقر قالیباف ظهر امروز در جریان نظارت میدانی از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، با حضور در شهر بروجن، از مجتمع فولاد سفیددشت این استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها، تولیدات و محصولات این شرکت قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید میدانی خود از مجتمع فولاد شهرستان بروجن از کارخانه ورق خودرو و ریل راه آهن نیز بازدید کرد.

رئیس قوه مقننه در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی برای کمک به تکمیل و توسعه مثلث فولادی جنوب غرب کشور، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری چه برنامه‌ای دارد، گفت: این سیاستی است که دولت باید داشته باشد تا بتواند حلقه‌ها را با هم تکمیل کرده و مجموعه‌های مکمل را برای توسعه حمل و نقل و جابه‌جایی راحت‌تر در کنار یکدیگر قرار دهد.

قالیباف افزود: مجموعه‌هایی که به دنبال صادرات محصولات هستند باید در جایی قرار بگیرند که آمایش آن‌ها رعایت شده باشد؛ طبیعتا این وظیفه وزارت صمت است که مجموعه‌های فولادی را براساس برنامه آمایش سرزمینی به نحوی کنار هم قرار دهد که حلقه رسیدن به کار نهاییشان تا حد امکان در یک محل باشد، یکی از موضوعاتی که در این محل نیز مطرح است توسعه زنجیره تولید است تا اقدامات خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل موضوع بسیار مهمی است، افزود: جاده ترانزیتی بین اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به لحاظ بزرگراهی و خط ریلی از موضوعات مهمی است که باید پیگیری شود،  طبیعتا صنایع سنگینی که این‌گونه سرمایه‌گذاری می‌کنند باید در حوزه محیط زیست، زیرساخت‌ها و حمل و نقل هم به توسعه کشور کمک کنند.