درخواست ضد ایرانی وزیر صهیونیست از بایدن

در ادامه نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال بازگشت دولت « جو بایدن » رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، تل‌آویو مجدداََ خواستار حفظ فشار حداکثری بر تهران شد.

«اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهار نظر ضد ایرانی خود، به بایدن توصیه کرد که سیاست دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» را علیه ایران حفظ کند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع»، کوهن خطاب به بایدن گفت: «اگر شما می‌خواهید که ثبات منطقه‌ای را حفظ کنید، اگر که می‌خواهید توافق‌های صلح را بیشتر توسعه دهید، مهم است که سیاست کنونی در قبال ایران ادامه پیدا کند».

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه ایران، اظهار داشت: «هر جا ایران پا می‌گذارد، مردم در رنج و عذا هستند... اما اگر سیاست [کنونی] آمریکا [علیه ایران] ادامه یابد، بدون شک شاهد توافق‌های صلح بیشتر خواهیم بود».

پیش از این، «دن فِفِرمن» مشاور سیاست خارجی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با مهم دانستن همکاری تل‌آویو با تیم بایدن در موضوع ایران، تاکید کرد که نباید دولت بایدن را در این خصوص دور بزنند.

بایدن چندی پیش در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفته بود هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام،  به عنوان «نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و همچنین به شرط تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.