انتقام از ترامپ محدود به شکایت به اینترپل نمی شود

  فداحسین مالکی با اشاره به درخواست مجدد ایران برای دستگیری ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا از پلیس اینترپل و تاثیر آن، گفت: اگر قوانین بین المللی رعایت شود و سازمان ملل بر اجرای این قوانین، نظارت عالیه داشته باشد، دستگیری ترامپ ممکن می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه ترامپ جنایت های بسیاری مرتکب شده است، اظهار داشت: رئیس جمهوری ایالات متحده در حق بشریت و کشورهای اسلامی دست به جنایت های متعددی زده است، از این رو باید تمامی کشورهای اسلامی از ترامپ به مجامع بین المللی شکایت کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و یمن مستقیم و غیر مستقیم دست به جنایت زده است، بیان کرد: او صراحتا دستور ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و دانشمندان هسته ای را صادر کرده است، بر اساس اطلاعاتی که حاصل شده می دانیم که او دستور ترور شخصیت های جهادی و انقلابی بسیاری از علمای اهل سنت و تشییع در کشورهای اسلامی را داده است.

این نماینده مجلس گفت: عملکرد ترامپ جدا از تعصب های انقلابی بسیار بد بوده به حدی که جنایت او با جنایت های هیتلر قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره که تنها راه دستگیری ترامپ و انتقام از او شکایت به اینترپل نیست، تاکید کرد: با توجه به عملکرد این رئیس جمهوری، هر کجای دنیا حاضر شود، به دلیل نفرتی که مردم از او دارند از ترامپ انتقام می گیرد و نیازی به اقدام اینترپل نیست ملت های مسلمان وارد عمل می شوند.