ادامه مسیر تجارت با کره‌جنوبی منوط به آزادسازی دارایی‌های ایران است

 شهریار حیدری با اشاره به تأکید جمهوری اسلامی بر بازگشت پول های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی ، گفت: بلوکه کردن پول یک کشور دیگر به بهانه اینکه آمریکا از بازگرداندن آن ناراحت یا خشمگین می شود در هیچ کجای حقوق بین الملل تعریف نشده و بهانه ای واهی است.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این اقدام کره جنوبی حاکی از استیصال دولت مستقل کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر در برابر آمریکا است.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی در حوزه پیگیری و رایزنی برای بازگشت این پول، تعللی نکرده است، عنوان کرد: دنیا از لحاظ تجارت به یکدیگر وابسته است و بخشی از درآمد ارزی ما نیز بستگی به بازگشت ارزهای ما در جریان فروش محصولات و کالاها به خارج از کشور دارد.

حیدری ادامه داد: ما نفت و کالا به کره جنوبی صادر کرده ایم و این کشور باید بداند که برای باقی ماندن مسیر تجارت میان ما لازم است کل ارز ایران را بازگرداند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنظیم بخشی از بودجه 1400 در جهت کسب درآمدهای نفتی و میعانات گازی است لذا باید این پول ها به کشور بازگردد تا در سال آینده به مشکل تأمین اعتبار برنخوریم.