حیدری: ایران درصدد ساخت سلاح هسته‌ای نیست

 شهریار حیدری در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی ( تروئیکای اروپا ) مبنی بر اینکه تولید اورانیوم فلزی به طور بالقوه پیامدهای سنگین نظامی دارد، گفت: کشورهای اروپایی که مقصر اصلی در برجام هستند، حق نقد و اظهارنظر علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه هسته ای در تمام دنیا بر اساس چرخه مشخصی تکمیل می شود، اظهار کرد: بر این اساس ایران درصدد استفاده علمی و صلح آمیز از این تکنولوژی خصوصا در حوزه پزشکی است.

وی با بیان اینکه اروپایی ها به خوبی می دانند ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای نیست، ادامه داد: باید یادآور شد قرار بود در قالب برجام تحریم های ایران برداشته شود و شفاف سازی در عملکرد هسته ای نیز صورت بگیرد؛ کشورمان شفاف سازی لازم را انجام داد و تمام فعالیت هایش نیز تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است اما اروپایی ها هیچ اقدامی نکردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران در چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پادمان های مشخص فعالیت های هسته ای اقدام می کند، افزود: بنابراین این نوع موضع گیری ها و صدور بیانیه ها، نقض غرض است لذا ملت ایران حق دارند از حقوق خود در دانش هسته ای استفاده کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد هر زمانی که تحریم ها به صورت کامل لغو شود، ایران نیز به تعهدات قبلی باز می گردد.