کریمی فیروزجایی: هتاکی رئیس جمهور به مجلس قابل پیگرد است

 علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیبنده رئیس جمهور   مدعی حقوقدانی و قانونمداری نیست که مجلس را به واسطه اعمال حق قانونی خود سرزنش کند، اظهار کرد: اصلاح لایحه بودجه طبق قانون از اختیارات اساسی نمایندگان مجلس است .

 وی با اشاره به توهین آشکار رئیس جمهور به نمایندگان مجلس افزود: جرم مجلس اجرای دقیق قانون و شفاف سازی لایحه بودجه برای اعمال حاکمیت مطلوب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس، نوع مواجهه  رئیس جمهور با منتقدان داخلی را در 7 سال و نیم اخیر مایه تاسف دانست و گفت: رئیس جمهور باید از اصطلاحات حقوقی پرمعنا و ادبیات درخور برای اعمال مدیریت خود بر کشور استفاده کند.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر عزم قاطع مجلس در اعمال اختیارات قانونی در لایحه بودجه یادآورشد: کار مجلس در این ارتباط چیزی جز شفاف سازی، واقع گرایی بودجه و جلوگیری از رانتخواری و ویژه خواری نیست.

وی همگرایی و وحدت رویه قوای سه گانه را اصل محوری در عرصه حکمرانی دانست و بیان کرد: ادبیات و شیوه مدیریت رئیس جمهور به روح  این اصل راهبردی آسیب وارد می کند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: شفاف سازی فرآیندهای قانونی نباید محل چالش مدیریتی در کشور شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نجابت مثال زدنی نمایندگان ملت در قبال هتاکی عوامل دولت گفت : مجلس خانه ملت است و توهین به آن در حکم اهانت به مردم قلمداد می شود.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر نقش ممتاز مجلس در ساماندهی امور اساسی کشور گفت: اصلاح فرآیندهای ناصحیح در مدیریت کشور جزو رسالت ذاتی مجلس است.

نماینده بابل در مجلس تداوم شفاف سازی با هدف کارآمدی بودجه را ماموریت خطیر مجلس عنوان و تصریح کرد: قرار نیست مجلس در قبال هجمه سازمان یافته  رئیس جمهور و تیمش علیه خانه ملت از ایفای وظایف قانونی خود کوتاه بیاید.

کریمی فیروزجایی با یادآوری فرمایش امام راحل در مورد رأس امور بودن مجلس گفت: هتاکی مسئولان دولتی علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابل پیگرد است.