برخورد احساساتی با بودجه ۱۴۰۰ مشکل اقتصادی مردم را درمان نمی‌کند

 غلامحسین کرمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اظهارات اخیر حسن روحانی  علیه مجلس با موضوع بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: وظیفه مجلس این است که لایحه بودجه را بررسی کند و نارسایی ها و اشکالات آن را به حداقل برسانند بنابراین ابراز ناراحتی و عصبانیت از سوی رئیس جمهور قابل فهم نیست.

وی افزود: برخورد احساساتی با لایحه بودجه ۱۴۰۰ کمکی به حل مشکلات مردم که امروز به دلیل برخی سوء مدیریت ها تا این حد عمیق شده نخواهد کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تاکید کرد: ما بارها به دولت اعلام کرده این که منابع درآمدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ غیرشفاف و چند نرخی بودن ارز نیز منشأ فساد است و با این وضعیت نمی شود مملکت را اداره کرد.

کرمی یادآور شد: بنده چهل سال در جمهوری اسلامی مسئول و سی و پنج سال آن مدیر بودم و با الفبای بودجه و جمع و تفریق به خوبی آشنا هستم. نمایندگانی که اکنون در مجلس یازدهم حضور دارند هم از لحاظ سوابق و هم از لحاظ تحصیلات جزو بهترین ها هستند بنابراین اگر بحث درآمد و بودجه را بیشتر از رئیس جمهور ندانند کمتر هم نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح مسائل حاشیه ای و انعکاس آن در جامعه در شأن مسئولان نظام نیست و رئیس جمهور به عنوان دومین شخصیت کشور باید از این شرایط حراست کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اینکه رئیس جمهور برای پاسخ به نمایندگان مجلس به هر دلیلی در پارلمان حاضر نمی‌شود و بخواهد با طرح این مسائل در صدا و سیما در خصوص مجلس چنین ادبیاتی را به کار ببرد اصلاً شایسته و قابل قبول نیست. ما نمایندگان مجلس در تلاش در تلاش هستیم که بودجه شفاف برای ۱۴۰۰ ارائه دهیم و حتی برای موفقیت دولت در این روزهای پایانی نیز تلاش می کنیم اما گویا آقای روحانی و اطرافیان ایشان نسبت به همه مسائل سیاسی برخورد می‌کنند.

کرمی تاکید کرد: محور همه مسئولان نظام برای پیشبرد و خدمت به مردم باید مقام معظم رهبری باشد و ایشان را الگو قرار بدهند بنابراین مسئولان سه قوه باید در سایه همدلی و هم افزایی فقط به حل مشکلات مردم بیاندیشند.