برای بازپس‌گیری پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی به دادگاه لاهه شکایت کنیم

  شهریار حیدری به پول‌های بلوکه شده کشورمان در سئول اشاره کرد و گفت: کره جنوبی اقدام غیر قانونی را انجام داده و در حقیقت بلوکه کردن پول‌های کشورمان در سئول هیچ مبنای قانونی ندارد؛ ضمن اینکه چنین اقداماتی محکوم به شکست هستند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام کره جنوبی تحت تاثیر آمریکا بوده در غیر این صورت هیچ منطق دیگری وجود ندارد؛ ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران باید برای بازپس گیری پول‌های بلوکه شده، شکایتی را تنظیم و آن را به دادگاه لاهه ارائه دهد تا احقاق حق شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در داد و ستدهای بین‌المللی تضمینی وجود داشته باشد که این حجم ارز بلوکه نشود، لذا چنین آسیبی به حوزه دیپلماسی اقتصادی ما برمی‌گردد چرا که وقتی ما نفتی به فروش می‌رسانیم باید پول آن را پیشاپیش دریافت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کره‌ای‌ها دو سال دیگر پول ما را پرداخت کنند باز هم ما دچار ضرر و زیان شده‌ایم زیرا منفعت آن را کره جنوبی برده است و کشورمان در این سالیان از منافع آن بی‌بهره شده است لذا وزارت امور خارجه باید تلاش مستمر در این راستا داشته باشد ضمن اینکه تلاش‌هایی را هم انجام داده است، اما به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم.

حیدری تصریح کرد: بازپس گیری پول‌های بلوکه شده راهکاری به جز دیپلماسی ندارد ناگفته نماند که باید در روابط تجاری ما با سئول نیز تجدید نظر شود.