زاکانی: دوز مردمی بودن مجلس یازدهم بالاتر است

 علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه عالی دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرد: ما برای ۱۵ کمیسیون مجلس شورای اسلامی اولویت‌هایی را در ۲۴۷ صفحه مشخص کرده و با ۱۲ کمیسیون تفاهم کرده ایم.

وی افزود: همچنین در حال مذاکرات با هیئت رئیسه مجلس هستیم تا در یک بازه زمانی دو الی چهار ساله خروجی عملکرد پارلمان مشخص شود.

زاکانی بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که به جای آنکه نمایندگان به دنبال اولویت‌ها بروند مجلس آن‌ها را در اختیار وکلای ملت قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: مجلس باید علاوه بر نظارت و قانونگذاری به بالابردن سطح آگاهی مردم بپردازد چراکه همه جامعه به تریبون مجلس گوش فرا می‌دهند و پارلمان باید به این رسالت خود به درستی عمل کند.

وی ادامه داد: معتقدم جنس مجلس یازدهم متفاوت بوده و دوز مردمی بودن آن بالاتر است؛ بنده آن را با گوشت و پوست خود حس می‌کنم، بنابراین اگر پارلمان با نگاه تیز بین و در جهت مناسب حرکت کند قله‌ها را فتح خواهد کرد.

زاکانی گفت: معمولا سه الی ۴ماه اول مجلس صرف شکل گیری می‌شود، اما به نظر می‌رسد که پارلمان دو ماه است که به صورت منسجم عمل می‌کند.

وی افزود: دانشگاه عالی دفاع نزدیک به سه دهه قدمت دارد و مرتبط با بخشی از حاکمیت است.

در ادامه سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع اظهار کرد: حوزه دانشگاه دفاع گستره بوده و به مسائل بر قدرت ملی، امنیت ملی و زیر شاخه‌های آن می‌پردازد.

وی افزود: ما چند وقتی است که مشغول کار بر روی پروژه ظرفیت شناسی هستیم و در این راستا تلاش داریم تا به فرمایشات و خواسته‌های رهبر انقلاب در این حوزه را جامه عمل بپوشانیم.

سردار وحیدی بیان کرد: به نظر می‌رسد که برخی مسئولان و مدیران کشور ظرفیت‌ها را به درستی نمی‌شناسند به عنوان مثال ما در بحث خودرو سازی مشکلی نداریم پس یا نفوذ در این حوزه حاکم است یا ظرفیت شناسی به درستی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع گفت: همچنین در بسیاری از حوزه‌های حکمرانی مفهوم حکمرانی به درستی جریان ندارد، البته منظور فقط دولت نیست بلکه در سایر بخش‌ها نیز این مسئله باید به درستی انجام شود.