قدرت کشور را در پشتیبانی مردم می بینیم نه بمب اتم/ دست اروپایی ها رو شده است

محمود عباس زاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم درواکنش به ادعای واهی اخیر وزرای خارجه کشورهای اروپایی در مورد ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران و لزوم متوقف کردن آن در گفت و گو با«افکارنیوز» اظهار داشت: از منظر تاریخی ما در عصر اطلاعات هستیم به تعبیری جهان اطلاعات و هم‌اکنون قدرت در داشتن بمب اتم نیست. چراکه زمان تغییر کرده است و از منظر شرعی هم جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال بمب اتم نبوده است و برای این موضوع فتوای شرعی مقام معظم رهبری راداریم.

وی افزود: ما در کشور قدرت را در حضور و پشتیبانی مردم می‌بینیم و نه در بمب اتم. هرچند جمهوری اسلامی ایران در عرصه تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای که در کشور ما بومی‌شده است ظرفیت‌های بسیاری دارد.

عباس زاده بیان کرد: اروپایی‌ها هم این موضوعات را برای فشار آوردن بر ملت ایران دستاویزی قرار می‌دهند. تمام فعل‌وانفعالات و تحرکات و اقدامات ما در مقابل دوربین‌های آژانس است و تمام پروتکل‌های قانونی را رعایت می‌کنیم و آن‌ها به این موضوعات واقف هستند.

این نماینده مجلس تأکید کرد :این اتهامات تنها برای فشار بیشتر بر ملت ایران است که برخلاف موازین حقوق بشری و برخلاف میثاق‌های بین‌المللی اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: اروپایی‌ها در ابتدا قصد داشتند که نقش پلیس خوب را برای ملت ایران بازی کنند و بالاخره ملت ایران بازی این‌ها را شناخت و دست آن‌ها برای ما رو شد. کما اینکه در برجام هم ما به‌تمامی تعهدات خودمان عمل کردیم و آن‌ها به هیچ‌کدام از تعهدات خودشان عمل نکردند و حتی تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند و هم اجرا کردند.

عباس زاده افزود: این موضوع تااندازه‌ای بی‌رحمانه و خلاف حقوق بشر جلو رفت که حتی مواد لازم جهت ساخت داروهای لازم برای مقابله با کووید 19 را هم تحریم کردند و اوج رذالت خودشان را به ملت ایران نشان دادند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده اگر قرار باشد در این موضوع قضاوت برقرار شود طرف محکوم آن‌ها هستند و باید هم به افکار عمومی و هم به تاریخ پاسخگو باشند.