تکرار ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو علیه برجام

« بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) به تعلیق قرارداد فروش جنگنده‌های «اف ‌۳۵» آمریکا به امارات واکنش نشان داد.

او مدعی شد: تعلیق فروش اف‌۳۵ به امارات از سوی آمریکا هرگز تاثیری بر توافقنامه صلح میان تل آویو و ابوظبی ندارد، زیرا این توافق به مرحله غیرقابل بازگشت رسیده است.

نتانیاهو همچنین در سخنانی ادعایی گفت: امیدواریم آمریکا هرگز به توافق هسته‌ای با ایران بازنگردد، زیرا اشتباهی آشکار است. ایران از برداشته شدن تحریم‌ها برای اشغال کشور‌های منطقه و فعالیت نظامی استفاده کرد و این تهدیدی برای موجودیت ماست!

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد که ابوظبی انتظار دارد دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن سیاست‌های فعلی واشنگتن را مورد بازبینی قرار دهد.

حساب توییتری سفارت امارات با انتشار بیانیه‌ای نوشت: امارات متحده عربی از تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش و احیای گفت‌وگوی منطقه‌ای استقبال می‌کند.

العتیبه افزود: امارات با دولت بایدن همکاری نزدیکی خواهد داشت تا به یک رویکرد جامع برای صلح و ثبات در خاورمیانه دست پیدا کنند!

وزارت امور خارجه آمریکا به نوبه خود تاکید کرد که برخی معاملات فروش اسلحه به کشور‌های خارجی را به منظور بررسی معمول از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا موقتاً متوقف کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ایمیلی به اسپوتنیک اعلام کرد: وزارت امور خارجه اجرای برخی از قرارداد‌های فروش سلاح‌های آمریکا به کشور‌های خارجی را به طور موقت متوقف کرده است و این کار به علت اعطای فرصت به دولت برای بازنگری در آنهاست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مشخص نکرد که کدام یک از قرارداد‌های تسلیحاتی موقتا مسدود شده است.

آنتونی کاپاچیو، خبرنگار دفاعی در توییتی نوشت: دولت بایدن فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات متحده عربی را به طور موقت متوقف کرده و فروش مهمات به عربستان سعودی نیز در دست بررسی است.

این واکنش‌ها در حالی مطرح می‌شود که امارات قرارداد فروش اف‌ ۳۵ را جزئی از توافق می‌دانست و رژیم صهیونیستی با انکار این مسئله به شدت با فروش آن به ابوظبی مخالف بود، زیرا نمی‌خواست طرف دیگری در منطقه این جنگنده‌های پیشرفته را داشته باشد.