یزدی‌خواه: بودجه پیشنهادی دولت در راستای بهبود زندگی مردم نیست

 سید علی یزدی خواه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، گفت: متأسفانه موج افسارگسیخته گرانی‌ها و هزینه‌های گزاف زندگی فشار زیادی را به مردم به ویژه اقشار ضعیف و طبقات رو به پایین جامعه وارد کرده است.

وی افزود: مجلس یازدهم از همان روزهای شروع به کار خود، هدف اصلی را توجه به مردم محروم و بهبود وضعیت معیشت آنان قرار داد. برای مثال مجلس برای حل مشکل مسکن مردم، طرح جهش تولید و تأمین مسکن را تدوین کرده است که بر اساس این طرح باید سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و مجلس به دنبال آن است که سازو کار قانونی شدن این طرح، فراهم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین قانون الزام دولت به تأمین کالاهای اساسی از جمله قوانین مهمی است که مجلس شورای اسلامی در این مدت به تصویب رسانده و همه این قوانین در راستای حمایت معیشتی از مردم بوده است.

یزدی خواه بیان کرد: در لایحه بودجه تقدیمی دولت برای سال آینده آن طور که باید و شاید به این موضوعات توجه نشده است و بر این اساس مجلس شورای اسلامی در تلاش است که به گونه‌ای بودجه را به تصویب برساند که فشار بر اقشار ضعیف جامعه کاهش یابد.

وی افزود: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی که دولت اصرار زیادی به ابقای آن داشت، در این راستا در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید و هدف مجلس از حذف این دلار از محاسبات بودجه، آن است که دلار ۴۲۰۰ تومانی محل رانت برای عده‌ای خاص شده و طی سالهای اخیر بیش از ۵۶ میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور در این عرصه به نابودی کشیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس به دنبال آن است که عواید حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در جهت کمک به اقشار ضعیف جامعه به کارگیرد و بر این اساس رویکرد مجلس شورای اسلامی توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر جامعه است.