نقش ویژه نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده‌ی کل قوا صبح امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش در ستاد فرماندهی نهاجا، با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب معاصر و انقلاب‌های گذشته در طول تاریخ کامل‌ترین انقلاب‌ها است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، استقرار و استمرار و استکمال و انتقال رهبری از رهبری اول به رهبر بعدی را دلیل تکامل انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب ما نسبت به انقلاب‌ها فرانسه کمال و برتری دارد.

سعیدی با اشاره به برخی انقلاب‌های مذهبی در دوره معاصر گفت: انقلاب‌های با ریشه دینی مانند انقلاب الجزایر هم به نتیجه مورد نظر مردم نرسیدند و مسلمانان حتی یک روز هم در الجزایر به قدرت نرسیدند، انقلاب ما از جهات متعددی کامل‌تر و جامع‌تر از این انقلاب‌هاست؛ زیرا توانسته آرمان‌های خود را حفظ کند.

وی گفت: انقلاب الهی دارای سه ضلع است رهبران الهی، شریعت الهی و سوم مردم که قائمه تشکیل حکومت هستند، در انقلاب‌های الهی دو ضلع اول وجود داشت، اما مردم که ضلع اصلی و قائمه تشکیل حکومت هستند با آن‌ها همراهی نکردند.

سعیدی نقش مردم را در بستر سازی، تشکیل و تداوم انقلاب اسلامی بسیار موثر دانست و گفت: مردم مهمترین نقش را در یک ایجاد یک انقلاب و استمرار آن دارند.

وی فراموش کردن انگیزه، آرمان‌ها و اهداف انقلاب را دلایل به وجود آمدن مشکلات دانست و گفت: ملتی که استقلال می‌خواهد با مشکلات کنار می‌آید شرایط سخت را تحمل می‌کند، اما کالای مصرفی ساخت فلان کشور امپریالیستی را استفاده نمی‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مراحل بسترسازی، پیروزی و استقرار را به خوبی طی کرده است و بعد از ۱۰ سال زعامت حضرت امام (ره) تمام ارکان انقلاب جهت تداوم و استمرار تمهید شده بود گفت: مردم در جمهوریت و اسلامیت انقلاب نقش دارند و همراهی مردم است که پایه‌های انقلاب را مستحکم می‌کند و اگر مردم پای کار انقلاب نباشند انقلاب با تزلزل مواجه می‌شود.

سعیدی تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی واقعا درخشید، و پیشتاز در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی بود و در دوران دفاع مقدس نیز در اوج خطر نقش آفرینی کرد؛ و در واقع نیروی هوایی همواره خط شکن بوده و در پیروزی انقلاب و استقرار و استکمال انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته است.