آیت الله عیسی قاسم: امثالِ ترامپ و ماکرون شیطان هستند

آیت الله عیسی قاسم ، رهبر نهضت اسلامی بحرین امروز (دوشنبه - اول فوریه)، طی بیانیه‌ای به اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی (ع) در فهرست تروریستی واکنش نشان داد و آن را یک جنایت شنیع و زشت توصیف کرد. 

به نوشته پایگاه خبری شبکه «آفاق»، وی در این بیانیه با اعلام انزجار از « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا و احمق، نادان و سفیه خواندن او اعلام کرد: «ترامپ تا آنجا که می‌توانست مرتکب انواع  ظلم‌ها، وقاحت‌ها، نادانی‌ها ، محاسبات غلط و کینه‌توزی علیه حقیقت، عدالت، صلح ، [حتی] مردمش و نعمت‌های الهی بر روی زمین شد و از هیچ کاری برای از بین بردن وحدت انسان‌ها فروگذار نکرد.»

رهبر شیعیان بحرین در ادامه با اشاره به اینکه ترامپ در اواخر «روزهای شوم» دولتش اقدام به آغاز هجمه‌ای خصمانه و کینه‌توزانه علیه آستان قدس رضوی کرد و گفت که تحریم و اعمال مجازات مادی بر این آستان مقدس تنها به نفع کلمه توحید و درخشش فکری و معنوی‌ای است که در حال حاضر همه بشریت در فقدان آن است و به آن نیاز دارد.

وی افزود: «مشهد امام رضا (ع) نه یک جبهه نظامی است نه حزبی سیاسی یا نهادی اقتصادی که بخواهد جبهه‌های نبرد را تغذیه کند. آنجا تنها منبعی از منابع درخشش الهی بر روی زمین است. پول آن از محل وقف و کمک مالی مومنان است که تنها برای شرح و بسط کلمه توحید، ارزش‌های الهی و رهگشا وکمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

آیت‌الله عیسی قاسم در ادامه اعلام کرد: «درست است که این جنایت زشت وحشیانه از لحاظ زمانی به نام ترامپ، ثبت خواهد شد اما این در واقع جنایت کل نظام سیاسی آمریکا است و تا زمانی که به قوت خود _ بعد از ترامپ_ باقی بماند جنایت همه آمریکا محسوب می شود و در زمره و جایگاه دیگر جنایت‌های این شیطان بزرگ قرار می‌گیرد.»

وی افزود: «امثال ترامپِ آمریکا و ماکرونِ فرانسه، حقیقتا شیاطینی هستند که می‌خواهند از روی دشمنی با همه ادیان آسمانی، آتش جنگ را میان ادیان به پا کنند.لذا باید همه پیروان این ادیان آنها را دشمنان حقیقی خود بدانند.»

پیشتر نهاد علمای بحرین در بیانیه‌ای  ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی (ع)، آن را اقدامی تحریک‌آمیز و بی‌سابقه خواند.

در این بیانیه اعلام شد که این، یک اقدام بی‌سابقه و تحریک‌آمیز برای جریحه‌دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان شیعه به خصوص پیروان اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان و نیز نقض بی‌شرمانه قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص احترام به مقدسات، چهره‌ها و نمادهای دینی است.

علمای بحرین همچنین تأکید کرد که این اقدام جنون‌آمیز و قلدرمآبانه دولت آمریکا تنها به تشدید خشم ملت‌های منطقه و مخالفت با استکبار تروریستی آمریکا منجر می‌شود.

وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا، بیست و چهارم دی ماه گذشته، نام آستان قدس رضوی (ع) و تولیت آن را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.