نوبخت به کردستان سفر می‌کند

بهرام نصراللهی‌زاده در سنندج با اشاره به اینکه معاون رییس جمهور روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری مصادف با ایام‌الله دهه فجر به استان کردستان سفر می‌کند، اظهار کرد: این سفر ششمین سفر محمد باقر نوبخت به استان کردستان است و در این سفر دو روز مهمان استان خواهند بود.

وی افزود: تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونین و مدیران ارشد تعدادی از وزارتخانه‌ها و شماری دیگر از مقامات ملی و روسای سازمان‌ها و نهادها، معاون رییس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

نصراللهی‌زاده خاطرنشان کرد: بهره‌برداری و واگذاری 3400 واحد مسکن محرومین و آسیب‌دیده از سیل در سطح روستاهای استان کردستان، اولین برنامه سفر نوبخت به استان کردستان است.

وی تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شرب شهر سنندج و افتتاح پروژه ازن‌زنی و ارتقای تصفیه‌خانه آب شرب این شهر، بعنوان یکی از مطالبات برحق مردم سنندج و از پروژه‌های مورد تاکید رییس جمهور، دیگر برنامه سفر معاون رییس جمهور در ایام الله دهه مبارک فجر به استان کردستان است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان کردستان گفت: معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان کردستان پارک کوهستانی 20 هکتاری کوچکهرش سنندج و پیاده‌راه فردوسی سنندج را افتتاح خواهد کرد ضمن اینکه مراسم پلاک‌کوبی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو با حضور وی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مورد توجه دولت تدبیر و امید ارتقای شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان بوده که خوشبختانه در سالیان اخیر قریب 1000 کیلومتر راه روستایی در استان کردستان آسفالت شده است که 146 کیلومتر از این راه‌های روستایی آسفالت شده توسط محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح خواهد شد.

به گفته نصراللهی‌زاده، نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجر خان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث 4300 هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.