وضعیت کردستان با کار سیاسی بهبود پیدا نمی کند

سید احسن علوی امروز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهرسنندج که  فرماندار و شهردار هم حضور داشتند، گفت: اینکه کردستان، استانی سیاسی باشد فی نفسه مشکلی ندارد ولی اینکه سیاست زدگی در همه امورات و کارهای این استان ایجاد شود، اثر منفی برروی توسعه استان می گذارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه فضای جامعه امروز ما به ویژه در این استان مناسب کار نیست و چند دستگی میان مسئولان و اقشار مختلف  ایجاد شده و بی شک در میان تنها مردم ضرر می کنند.

وی اظهارداشت: جای بسی تاسف است دستگاه های اجرایی رویکردی تنگ نظرانه در برخورد با ارباب رجوع به ویژه سرمایه گذاران دارند و این باعث شده قانون در این منطقه بخوبی رعایت نشود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موارد مشابهی از پیگیری و اجرایی کردن مسئله و موضوعی داشته ایم که در دیگر استان های کشور به گونه ای که منجر به موفقیت و انجام کار شود و در کردستان هم به شیوه دیگری به آن پرداخته شده که سرانجام مطلوبی به همراه نداشته است.

علوی بیان کرد: تسهیلاتی هم چون اشتغال فراگیر از صندوق توسعه ملی مصوب شد که سه استان کشور موفق به دریافت آن شدند و متاسفانه کردستان تاکنون یک ریال را نتوانسته جذب کند.

وی با اشاره به اینکه کشورمان بشدت با مشکل اقتصادی مواجه شده است، اعلام کرد: ۳۰ هزار میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده و امسال کسری ارزی داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت کردستان با کارسیاسی پیش نمی رود و بهبود پیدا نمی کند، عنوان کرد: استان هایی هم چون کرمان واصفهان با میثاق و همدلی ما بین مدیران و نمایندگان ومسئولان خود توانستند وضعیت و شرایط خود را بهبود ببخشند.

 

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمایندگان حق نداریم علیه استانداراستان حرف بزنیم بلکه باید با همدلی و تعامل او را در راستای رسیدگی و پیگیری امورات استان همراهی کنیم.

علوی اظهارداشت: همه ما باید تلاش کنیم کردستان را از گردونه کشمکش سیاسی خارج کنیم واستانمان را  در مسیر توسعه قرار دهیم.

وی بیان کرد: دکتر نوبخت، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد برکت، وزیر ارتباطات قرار شده بعد از ماه مبارک رمضان به استان کردستان سفر کنند و بی شک خبرهای خوبی برای مردم خواهند داشت.