مجلس در بودجه 1400 به خاطر حق و حقوق مردم مماشات نمی کند

غلامرضا مرحبا ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: بنده خودم انتظار مخالفت با بودجه را داشتم البته نه در این سطح. مجلس با بودجه بسیار مخالف بود و یک «نه» بسیار بزرگی به لایحه بودجه داد به‌نحوی‌که حتی اصلاحات انجام‌شده در کمیسیون تلفیق را نپذیرفت و لایحه بودجه را برگرداند.

وی افزود: به‌هرحال با توجه به اینکه چند ماه به پایان این دولت نداریم یک مقدار اماواگرهایی در بودجه وجود داشت. مواردی در خصوص ارز، یارانه‌ها، بودجه عمرانی و کسری بودجه بسیار بزرگی در لایحه بودجه دیده می‌شد که پیش‌بینی تورم زیادی را در سال آینده نشان می‌داد و همه این موارد باعث شد تا مجلس بودجه را برگرداند.

مرحبا یادآور شد که البته چند سناریو برای آینده است که از الان نمی‌شود در مورد آن‌ها اظهارنظر کرد.

این نماینده بیان داشت: یکی از آن‌ها این تصویب سه دوازدهم و یا چهار دوازدهم بودجه است که این دولت تا پایان دوره‌اش بدون بودجه نماند و برای دولت جدید بودجه جداگانه‌ای تصویب شود. این‌یکی از احتمالات است که مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مورد دوم این است که با برگشت لایحه بودجه 1400 به دولت مجدداً اصلاحات لازم توسط دولت اعمال شود و دولت هم از جو مجلس آگاه است و به‌هرحال باید یک سری تغییراتی را در لایحه اعمال کند تا نظر مجلس را تأمین کند.

مرحبا گفت: ان شاالله دوباره آمد و رفت‌ها شروع خواهد شد و نشست‌های مشترک تشکیل می‌شود. به‌هرحال گرفتن رأی مثبت از این مجلس بسیار کار سختی است. یعنی یک مجلس سختگیری را داریم که درمورد حق‌وحقوق ملت مماشات نمی‌کند و کوتاه نمی‌آید و معتقد است که باید بودجه را به نحوی تدوین کنیم که آینده کشور و معاش مردم به خطر نیفتد.

مصطفی حسینی