دولت لجبازی را کنار بگذارد و لایحه بودجه را اصلاح کند

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: نمایندگان تلاش داشتند که کلیات بودجه را تأیید کنند اما مشکلات عمیقی در حوزه‌های عمرانی و معیشت مردم وجود داشت که اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نیز بر وجود آن تأکید کرده بودند.

وی با بیان اینکه دولت باید بودجه‌ای شفاف و قابل دفاع و تحقق به مجلس ارائه دهد، گفت: دولت دو هفته وقت دارد که لایحه بودجه‌ای بر اساس نظام بودجه ریزی حساب شده به مجلس برگرداند و مجلس هم همواره بر تعامل با دولت تأکید داشته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال 1400 منافذی وجود داشت که باید این منافذ که سبب سوءاستفاده دلالان و... می‌شود بسته شود و دولت هم صریح با مجلس سخن بگوید نه در لفافه؛‌ چراکه همه باید به حل مشکلات مردم و ارتقاء رفاه آنان فکر و در این جهت تلاش کنند.

موسوی گفت: از دولت انتظار داریم که لجبازی را کنار بگذارد و لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارجاع دهد و ما نمایندگان نیز حاضریم سه شیفته به بحث و بررسی لایحه بودجه بپردازیم، بنابراین اگر دولت طی دو هفته کلیات اصلاح شده لایحه بودجه را به مجلس تقدیم نکرد، ما سه دوازدهم بودجه را تصویب می‌کنیم.