صدور انقلاب اسلامی سوق دادن اذهان و قلب‌ها به سمت اسلام ناب است

عباس مقتدایی با اشاره به صدور انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام (ره) در جای جای دنیا و در قلب مردم آزادی خواه جهان، گفت:موضوع صدور انقلاب اسلامی که از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی هم مطرح بود یک موضوع سخت افزاری نیست؛بلکه مجموعه‌ای از آرمان‌ها و رویکردها،منش ها، رفتارها ،اصول و عقاید است که انقلاب اسلامی پیام‌آور آن بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: انقلاب اسلامی ایران  نه تنها در چارچوب جغرافیای ایران ؛بلکه در فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور مخاطبین  خود را داشته است که به دنبال این بودند تا از چنین رویکرد مبارزه با استکبار الگو بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ کشور مسلمان بسیار علاقمند هستند که کشور خود را با مبانی قرآنی اداره کنند، ادامه داد: ملت‌های مسلمان در آسیا، آفریقا،اروپا و حتی مستضعفین جهان در آمریکای لاتین پیام‌های انقلاب اسلامی را به عنوان یک مجموعه دارای جذابیت مورد توجه قرار داده اند و به همین جهت است که در برخی از اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران موضوع الهام‌بخشی از انقلاب به سایر ملل مطرح شده است.

مقتدایی تاکید کرد:  امروز رویکردهای فرهنگی جمهوری اسلامی و نوع نگاه فرهنگی و اجتماعی ما به عنوان یک مبحث دارای اهمیت در سایر ملت‌ها در مراکز دانشگاهی ،پژوهشی و حتی مجموعه های مذهبی،ساختارها و افرادی که در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند؛مورد عنایت ویژه قرار گرفته است.

صدور انقلاب اسلامی؛یعنی صدور ارزش هایی که می‌تواند به جهانی بهتر بیانجامد

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اندیشمندان بسیاری در دنیای امروز نقش و جایگاه جمهوری اسلامی را به عنوان یک جایگاه رفیعی که توانسته بالاترین هدف از استقلال سیاسی را ایجاد کند و بیشترین میزان توان و قدرت داخلی را در مقابله با نظام سلطه مهیا کند؛مورد توجه قرار داده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس ،مطرح کرد:صدور انقلاب اسلامی؛ یعنی صدور ارزش هایی که می‌تواند به جهانی بهتر بیانجامد؛ صدور انقلاب اسلامی یعنی بتوانیم دنیایی به دور از ظلم و ستم داشته باشیم. صدور انقلاب اسلامی یک هدف متعالی بوده و کشورگشایی نیست؛بلکه سوق دادن اذهان و قلب‌ها به سمت اسلام ناب است که می‌تواند بشریت را از نظام سلطه خلاص کند. 

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بسیاری از انقلاب‌های منطقه از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است،تصریح کرد: مقاومت مردم در صحنه انقلاب و تلاش آن ها در پیروزی و رسیدن به آرمان ها و اهداف آن با وجود همه ناملایمات و سختی ها به الگویی برای ملت های مستضعف دیگر تبدیل شده است.