دولت باید لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس ، گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دارای اشکالات اساسی بود و علت اصلی این مسئله آن بود که دولت باید در وهله اول، لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه می‌کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس ارائه نشده است و دولت باید در این زمینه تسریع و این لایحه را به مجلس ارائه کند چرا که اصلاح ساختاری بودجه امری ضروری است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در واکنش به اظهارات برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه گرانی‌های اخیر ریشه در تصمیمات کمیسیون تلفیق بودجه دارد،تصریح کرد: به هیچ وجه گرانی‌ها ربطی به اصلاحات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ندارد بلکه به نوع مدیریت دولت بازمی گردد. دولتمردان همواره دنبال آن هستند که ایرادات و ضعف خود را به گردن دیگران بیندازند اما در نهایت مجلس تصمیم گرفت که بودجه پر از اشکال دولت را به خود آنان بازگرداند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آنچه رد شده مصوبه کمیسیون تلفیق است و دولت تصمیمی ندارد که لایحه اصلاحی به مجلس بفرستد، گفت: با شناختی که از دولت داریم، این حرف از آنان اصلا بعید نبود.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه اگر دولت قانون‌گراست، باید بودجه را اصلاح کند و به مجلس ارائه دهد، اظهار داشت: اگر دولت طی دو هفته آینده لایحه اصلاح شده بودجه را به مجلس تقدیم نکند، مجلس بودجه سه دوازدهم را تصویب می‌کند.