روابط تهران و مسکو تابع هیچ عامل خارجی نیست

 « کاظم جلالی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) در آستانه سفر محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی در یک رشته توئیت نوشت: «اولین سفر خارجی آقای قالیباف به روسیه حاکی از جایگاه بالای فدراسیون روسیه در روابط خارجی و سیاست خارجی ایران است.

 

وی افزود: این روابط تابع هیچ عامل خارجی نیست و بنا به اقتضائات همسایگی، منطقه‌ای و بین‌المللی در مسیر توسعه راهبردی قرار دارد. 

جلالی یادآور شد: دعوت رئیس مجلس دومای روسیه از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به مسکو صفحه جدیدی از مراودات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را در روابط دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رقم خواهد زد.

 محمدباقر قالیباف امروز در رأس هیأتی راهی مسکو می‌شود. در همین خصوص مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در این باره عنوان کرد که ارتقای همکاری‌های ایران و روسیه به سطح راهبردی و افزایش تعاملات اقتصادی یکی از مهم‌ترین اهداف سفر قالیباف به مسکو است.

وی افزود: رئیس مجلس به دعوت رئیس دومای روسیه در راس هیأتی، روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه به مسکو سفر می‌کند و در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، دیدارهایی با همتایان خود در دوما و سنا خواهد داشت.