در صورت عدم لغو تحریم‌ها مصوبه مجلس اجرایی می‌شود

 سید علی یزدی‌خواه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « آمریکا تمامی تحریمها را لغو کند، ایران پس از راستی‌آزمایی، تعهدات برجامی را انجام می دهد» اظهار کرد: قواعد بازی در دنیای امروز دچار تغییرات اساسی شده است و بلوک بندی‌های اثرگذار جهانی دچار پوست اندازی شده‌اند؛ لذا ملت‌های آزاده تبلور سخن و تفکرشان در جمهوری اسلامی ایران متجلی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس افزود: غرب در مواجهه با کشورمان، بارها عدم صداقت خود را نشان داده است که البته این بی‌اعتمادی به غرب را رهبر انقلاب مکرر گوش زد کرده‌اند.

وی به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود در قبال ایران اشاره و تاکید کرد: در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، سردمداران ایالات متحده متعهد شده بودند که درصورت آزادی گروگان‌های آمریکایی پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کنند، اما پس از انجام این کار به قول خود عمل نکردند و بعد از  آن نیز تاکنون مورد شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: آمریکا در برجام نیز خارج شد و به این معاهده بین‌المللی پابند نبود؛ ضمن اینکه ما به همه تعهدات خود عمل کردیم، پس اینچنین اتفاقاتی مبرهن می‌کند که آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند.

یزدیخواه عنوان کرد: در حال نیز همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند اگر آمریکایی‌ها همه تحریم‌ها را لغو کنند ما هم به تعهدات خود در قالب برجام بازخواهیم گشت در غیر اینصورت در روزهای آتی مصوبه مجلس هم اجرایی خواهد شد.