قانون مصوب مجلس، غربی‌ها را برای انجام تعهدات برجامی به تکاپو می‌اندازد

 جعفر قادری به عدم پایبندی غرب در برجام اشاره کرد و گفت: برخی‌ها به دنبال توافق با غرب بودند؛ لذا ما معاهده برجام را امضا کردیم و به همه تعهدات خود در این توافق نامه هم پایبند بودیم تا دیگر بهانه‌ای نداشته باشند، اما همگان مشاهده کردند که غربی‌ها زیربارانجام تعهدات خود نرفتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: در حال حاضر نیز دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم مجددا تعهدات خود را اجرایی کنیم؛ بنابراین وقتی توافقی صورت می‌گیرد باید طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند باشد؛ ضمن اینکه غربی‌ها به هیچ کدام از تعهداتشان پایبند نبودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عده‌ای در داخل آنقدر ذوب در غرب شده‌اند و این به نحوی بوده که منافع غربی‌ها را در تصمیم‌گیری‌های خود بیشتر لحاظ می‌کنند در صورتی که هر چه تعلل صورت بگیرد دشمن جری‌تر می‌شود و بر مشکلات ما فزونی می‌بخشد.

وی تصریح کرد: فرمایشات رهبر انقلاب درباره غربی‌ها با استدلال و منطق بی بدلیلی مطرح می‌شود؛ ضمن اینکه غربی‌ها هر آنچه که می‌خواستند بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند، انجام داده‌اند و ما هم الان نسبت به گذشته وضعیت مناسب‌تری را داریم و دلیلی ندارد که بخواهیم مجددا به طرف‌های مقابل برجام امتیاز بدهیم.

قادری به قانون مصوب مجلس در خصوص توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: غربی‌ها وقتی احساس کنند که نمی‌خواهیم به تعهدات خود بیشتر از این پایبند باشیم؛ قطعا به تکاپو خواهند افتاد تا دیگر نقض عهد انجام ندهند.