مردم از بودجه 1400 انتظار محرومیت زدایی دارند

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک،قصرقند و دشتیاری از استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکار نیوز» بیان کرد: علیرغم اینکه ایرادات جدی در بودجه پیشنهادی سال 1400 دولت وجود داشت و به دلیل همان ایرادات نیز در رأی‌گیری اول صحن علنی با کلیات آن مخالفت شد، اما مجلس ازآنجاکه مردم برایش مهم است و بلاتکلیفی اوضاع بودجه مردم را دچار چالش خواهد کرد و عمده پروژه‌های عمرانی متوقف می‌شدند، شاهد بودیم که در اصلاحیه کلیات بودجه را تصویب کردیم.

وی تأکید کرد: ما آنچه مردم به‌درستی انتظار دارند «محرومیت‌زدایی» است که امیدواریم کمیسیون تلفیق توانسته باشد مواردی که منجر به رفع فاصله‌ها می‌شود را تقویت کند.

سعیدی ضمن اشاره به صحبت‌های روحانی مبنی بااینکه امیدواریم در شاکله و روح بودجه تغییری ایجاد نکنند تا دولت آن را اجرایی کند، گفت: حتی این نکته که رئیس‌جمهور اظهار کرده من را نیز بسیار نگران کرده است که اگر شاکله اصلی بودجه تغییر خاصی کند ما آن را نمی‌پذیریم و اگر اصلاحات اساسی و بنیادین در کمیسیون تلفیق رخ دهد، دولت از اجرایش استنکاف می‌کند و مجدداً مردم دچار مشکل خواهند شد.

نماینده مردم چابهار افزود: بنابراین اعضای کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را کرده‌اند تا ضمن اینکه بتوانند اشکالات ساختاری را تاحد زیادی اصلاح کنند اما به روح بودجه تغییری وارد نشود تا قابلیت اجرا توسط دولت را داشته باشد.

او در انتها خاطرنشان کرد: هرچند ایرادات جدی در کار بودجه‌نویسی کماکان در کشور برقرار است و باید در آینده اصلاح ساختاری بودجه که مدنظر مقام معظم رهبری است در دستور کار مجلس قرار بگیرد.