احتمال تحقیق و تفحص مجلس یازدهم از سازمان بورس

 

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به تصمیم این قوه برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس به واسطه ضررهای متمادی مردم دراین بازار درواکنش به اینکه آیا این تصمیم تاثیر مثبت یا منفی بر بورس خواهد داشت؟ بیان کرد: چند ماه پیش کلیات طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس به تصویب رسید و طبیعتا هم اکنون موافقت و مخالفت نیز تفاوتی در اصل موضوع نمی کند.

وی افزود: البته بنده هم معتقد هستم که بایستی آرامش بازار را ضمن اینکه در عملکرد بورس و اتفاقاتی که رخ داد اما و اگرهایی وجود دارد، حفظ کنیم. درنتیجه مجلس شورای اسلامی بنا بر وظیفه نظارتی که دارد بایستی رسیدگی کند و اگر تخلفی در این میان صورت گرفته باشد با آن مقابله شود و اگر مجرمی باشد مجازات شود.

*طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس درمجلس به دلیل ملاحظات بازار مسکوت مانده بود

مرحبا تاکید کرد: بنابراین این طرح که مراحلش چند وقت پیش بررسی شده باید مجدد درمجلس مطرح شود و باتوجه به این مسئله که به واسطه این تصمیم خدایی نکرده بازار ملتهب نشود و مشکلی برای سهامداران پیش نیاید، این موضوع مسکوت مانده و به جریان نیفتاده است. فکر می کنم مجلس در زمان مقتضی و مناسب آن را به جریان می اندازد و نباید نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر مجلس هم به این موضوع وارد شود به نحوی این اقدام صورت می گیرد که اگر کوتاه و قصوری است رسیدگی شود و در عین حال که به آرامش بازار و امنیت سرمایه و سرمایه گذاری خدشه ای وارد نشود.

مرجا اضافه کرد: از این جهت هم این موضوع تا به امروز مسکوت مانده است و به آرامی و با احتیاط روی آن کار می شود و هیچ عجله ای نداریم و قصد نداریم تا کار نسنجیده ای را انجام دهیم یا کار را احساسی پیش ببریم و همچین اتفاقاتی رخ نخواهد داد و ان شاالله تصمیم درستی در این باره اتخاذ خواهد شد.

این نماینده مجلس درانتها خاطرنشان کرد: قصد مجلس این است بتوانیم ان شاالله یک بازار سرمایه سالم، پویا و کارآمد در نظام اقتصادی کشور را داشته باشیم و تنها قصد ما کمک به این بازار است.