راستینه: آمریکا هزینه خروج یک طرفه خود از برجام را بپردازد

 احمد راستینه هفشجانی با اشاره به تلاش کشورهای اروپایی برای بازگرداندن آمریکا به برجام ، گفت: جبران اقدام غیرقانونی آمریکا در زمینه عدم اجرای تعهدات در قراردادهای بین المللی، بدون پرداخت هزینه از سوی این کشور امکان پذیر نیست و آن ها باید هزینه خروج یک طرفه خود از برجام را بپردازند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای تعهدات خود در برجام سخاوتمندانه گام برداشت و حتی در جاهایی فراتر از آن عمل کرد، اظهار داشت: امروز همه اتفاق نظر داریم که ایران در انجام تعهدات خود نه تنها کوتاهی نکرد بلکه فراتر از این قرارداد نیز قدم هایی برداشت تا حسن نیت خود را اثبات کند.

وی افزود: این در حالی است که ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام نشان داد به قراردادهای بین المللی که خود شعار پایبندی به آنها را می دهد، پایبند نیست لذا پیام ایران به دنیا این است که چنین کشور یاغی در مقابل توافقنامه ها، قابل اعتماد نیست.

راستینه ادامه داد: بازگشت آمریکا به برجام علیرغم اینکه برجامی باقی نمانده که بخواهند به آن بازگردند چرا که اروپایی ها نیز به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبودند، تنها زمانی مقدور خواهد بود که کلیه تحریم های ظالمانه لغو شده و ممانعتی برای آزادسازی ارزها و دارایی هایی بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف ایجاد نشود. همچنین نباید ممانعتی برای فروش نفت و فراورده های نفتی ایران در هیچ کشوری وجود داشته باشد.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته بایدن با رفتارها و تصمیمات اخیر خود نشان داد با ترامپ تفاوتی ندارد و تنها یک دستکش مخملین بر دستان چدنی نظام لیبرالیسم گذاشته و تلاش دارد با دروغ های حقوق بشری، جهان را استثمار کند.