فیلم سنتکام از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد

  سازمان تروریستی سنتکام فیلمی را که می‌گوید از حالت طبقه‌بندی خارج شده و مربوط به حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد است منتشر کرد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۸ دی ماه به عنوان بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، پایگاه عین‌الاسد را هدف حمله موشکی قرار داد. تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده بعد از حمله، نشان می‌دهد نقاط زیادی در پایگاه با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفته است.

در حالی که بعد از این حمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد که «همه چیز خوب است» و هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده‌اند، اما پنتاگون به صورت قطره‌چکانی و به مرور آمار خسارات ناشی از این حمله را منتشر کرد.

در ژانویه سال گذشته میلادی، ایران بزرگ‌ترین حمله موشک بالستیکی تا آن زمان را علیه نیروهای آمریکایی انجام داد و ۱۱ موشک‌ به پایگاه عین الاسد که محل استقرار دو هزار نظامی آمریکایی و تعداد زیادی هواپیما است برخورد کرد که هرکدام از این موشک‌ها حامل کلاهکی به وزن بیش از یکهزار پوند (بیش از ۴۵۳ کیلوگرم) بودند.

ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یادآوری حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به خبرنگار شبکه سی بی اس گفت: «اتفاقاتی در حال رخ دادن بود که اگر ما در اینجا (پایگاه عین الاسد) اقدام صحیحی را انجام نمی‌دادیم، ممکن بود ما را به سمت جنگ سوق دهد».

مک کنزی سپس ادامه داد که زمانیکه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا پی بردند که ایران در حال آماده‌سازی حمله موشکی است، زمان کافی برای تخلیه یکهزار نظامی آمریکایی و ۵۰ هواپیما از پایگاه عین‌ الاسد وجود داشت.

فرمانده نیروهای تروریست سنتکام در خصوص دقت موشک‌های ایرانی و شدت حمله ایران به پایگاه عین الاسد توضیح داد در صورتیکه پایگاه تخلیه نمی‌شد، «فکر می‌کنم احتمالاً ۲۰ یا ۳۰ هواپیما را از دست می‌دادیم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرسنل (آمریکا) را از دست داده بودیم. اگر آمریکایی‌ها مرده بودند، قصد داشتیم انتقام بگیریم».

طبق این گزارش، ایران در مجموع ۱۶ موشک پرتاب کرد که ۱۱ موشک به عین الاسد برخورد کرد.