اقدامات انجام شده در روز اول سفر نمایندگان مجلس به سراوان

 حسن همتی در تشریح اهداف سفر سراوان، گفت:در روزهای ابتدایی اسفند ماه اتفاقاتی در یکی از مرزهای استان سیستان و بلوچستان به نام شمسر حادث شد که بروز التهاباتی را به دنبال داشت.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتفاقات از لحاظ امنیتی برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین مجلس مهم بود که مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه آن مشخص شود، بنابراین مقرر شد که هیاتی ویژه برای بررسی تمام ابعاد این موضوع به سراوان اعزام شود.

وی افزود: در روز اول این سفر مرزها و محل وقوع حادثه مورد بازدید قرار گرفت و در مرز شمسر طی نشستی با مسئولان سپاه در مرز و بزرگان طوایف و مولوی ها در خصوص مسائل و مشکلات، همچنین حادثه روز 4 اسفند صحبت شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در سفر به سراوان نشست هایی با ائمه جمعه اهل سنت و شیعه این شهرستان و همچنین طوایف مختلف برگزار شد که در این نشست ها در خصوص مسائل و مشکلات مردم در استان سیستان و بلوچستان به خصوص شهرستان سراوان صحبت هایی مطرح شد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته طی روزهای آینده نیز نشست ها و جلسات مختلف دیگری نیز در خصوص بررسی ابعاد حادثه سراوان برگزار خواهد شد.