نباید راه درآمدزایی را با پذیرش FATF به دشمن نشان دهیم

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در  مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل مخالفت خود با پیوستن ایران به کنوانسیون‌های FATF‌ اظهار داشت: هم اکنون موضوع FATF در مجمع تشخیص در حال بررسی است؛ کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که در شرایط تحریم ، راه درآمدزایی کشور را بدست خودمان به دشمن ملت ایران نشان بدهیم.

وی افزود: عقلانی آن است که هر موقع تحریم‌ها برداشته شد آنگاه پیوستن به FATF بررسی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق اعلام مجمع تشخیص مصلحت نظام، تا قبل از اتمام سال ۹۹ تکلیف پیوستن ایران به FATF تعیین تکلیف می‌شود. قبلاً هم دلسوزان نظام هشدار داده بودند که پذیرش این درخواست آمریکایی‌ها به صلاح کشور نیست. 

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم این بار از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم؛ هر موقع تحریم‌ها را برداشتند، آن وقت ما راستی آزمایی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: امروز ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم و شفافیت اقتصادی در این وضعیت در واقع به معنای دادن اطلاعات اقتصادی کشور به دشمن است.

نماینده ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: دشمن از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به هدفش نرسیده و در صدد است از طریق این کنوانسیون‌ها اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را به دست آورد و فشارها را بر کشورمان بیشتر کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: علاوه بر این، سردمداران اصلی FATF که در قالب این کنوانسیون‌ها دم از مبارزه با تروریسم و مبارزه با پولشویی می‌زنند، خود حامیان اصلی تروریسم هستند و این کنوانسیون‌ها هدفی به صورت واقعی به دنبال مبارزه با تروریسم و پولشویی نیستند.