روحانی: اگر انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت تأمین می‌‎شود

حجت‌الاسلام  حسن روحانی  رئیس‌جمهور صبح امروز در آئین گرامیداشت روز شهید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید طی سخنانی اظهار داشت: روز بسیار پربرکت و مبارکی است و بهترین و پربرکت‌ترین و بالاترین؛ روزی که بزرگترین انسان تاریخ امروز بر قلب مبارکش وحی نازل شد. وحی‌ای که موجب نجات جامعه دیروز،‌ امروز و فردا تا روز قیامت خواهد بود. 

وی افزود: در روز بعثت نبی اکرم(ص) یک بار مسئولیت سنگینی روی دوش ما قرار می‌گیرد. پیامبر(ص) مشعل فروزنده هدایت را بر دوش گرفت. 

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: پیغمبر(ص) پرچم هدایت را با زور و سیطره نخواست که بر مردم آن زمان تحمیل کند. قرآن هم می‌فرماید تو حق سیطره بر مردم نداری و فقط تذکردهنده هستی و واقعیت‌های وحی را بر مردم باید بیان کنی.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص)‌ طبق این آیه داعی بود و دعوت می‌کرد و فرامی‌خواند تا مردم با آزادی و اراده و اختیار و انتخاب دین مبین اسلام برای هدایت را انتخاب کنند. همه ارزش‌های ما در سایه انتخاب است. 

روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تأمین می‌شود. دین و راه ما انتخاب است همچنین اخلاق و نوع حکومت ما انتخاب است. لذا همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.