اولیانوف: آمریکا باید به تعهدات خود در برجام عمل کند

 "میخائیل اولیانوف " نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که طرف روسی این وضعیت را مثبت ارزیابی می‌کند که در مسئله برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) درباره برنامه هسته‌ای ایران ، همه طرفین سعی از حرف به عمل مشخص دست یابند.

اولیانوف روز جمعه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام که بصوت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، در پیامی توئیتری نوشت: «دیدار مجازی کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید. در این نشست بحث‌ها کاملاً ماهیت کاری داشته و همچنان ادامه خواهد داشت. احساس می‌شود که ما در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم، البته راه پیش روی ما آسان نخواهد بود و نیازمند تلاش‌های بسیار سخت تا رسیدن به نتیجه مطلوب است. به نظر می‌رسد که همه طرفین علاقه‌مند آمادگی چنین تلاشی را دارند تا حرف‌ها به عمل تبدیل شود.»

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین همچنین ابراز عقیده کرد که امکان بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران نیازمند رعایت کامل تعهداتی است که طرف آمریکایی در چارچوب برجام برعهده گرفته است.

این دیپلمات روس در پیامی توئیتری در این زمینه نوشت: «واضح است که بازگشت آمریکا به برجام نیازمند اجرای کامل تعهدات از سوی واشنگتن است که در چارچوب توافق هسته‌ای و مطابق با قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل بر عهده ایالات متحده قرار دارد و این کشور بطور یکجانبه از انجام آنها سر باز زده بود.»

اولیانوف یادآور شد که در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی کشورهای شرکت کننده در توافق هسته‌ای نیز موضوع اصلی مورد بررسی امکان بازگشت آمریکا به این توافقنامه بود. به گفته وی، نشست بعدی این کمیسیون با حضور نمایندگان کشورهای عضو، در تاریخ 6 آوریل (17 فروردین ماه) در وین برگزار خواهد شد.