سفر نخست وزیر کره جنوبی و تقویت روابط سئول ـ تهران

  سفر سه روزه «چانگ سای کِیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران از امروز (یکشنبه) آغاز شده است و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. چانگ صبح امروز به وقت محلی سئول را به مقصد تهران ترک کرد.

آریرانگ تی وی (Arirang TV) یک شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان مستقر در سئول است که با هدف جذب مخاطبان خارج از کشور راه اندازی شده است. این رسانه توسط بنیاد پخش بین المللی کره اداره و توسط وزارت فرهنگ، ورزش و جهانگردی پشتیبانی مالی می شود.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر کره جنوبی در این سفر با مقامات ارشد ایران از جمله معاون اول رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

وی همچنین با بازرگانان کره جنوبی در ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد. تلویزیون آریرانگ افزود: سفر چانگ به ایران به عنوان اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی طی ۴۴ سال گذشته به تهران، به دنبال آزاد سازی کشتی توقیف شده کره جنوبی بعد از سه ماه از سوی تهران انجام شده است.

سعیدخطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که «چانگ سیه کیون» در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله آزاد سازی منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر می کند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد. این کشتی هفته گذشته آزاد شد.